vrijdag, april 26, 2024

Is er een ideale eindversterker voor de NAD C658

Weergave van 8 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168626
      august augustaugust august
      Deelnemer

      Ik heb recentelijk een voorversterker NAD C658 gekocht
      En zou willen weten welke eindversterker erbij past. (prijs tot €1600)
      Er zit een Balanced pre-out op de NAD C658 is dat beter dan een simpele Audio pre-out?

      Speakers 3 way Infinity Reference 61mk

    • #169897
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      De logische keuze lijkt mij de NAD C268 dan toch?

    • #169899
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      De ideale eindversterker is de eindversterker die een goede match met de speaker vormt. Een setje 3-weg Infinity heeft stroom nodig. Dus iets met een flinke voeding is geen overbodige luxe. Ik denk aan een Hegel of een Bryston.

    • #169928
      Twan HuismanTwan Huisman
      Deelnemer

      August,

      Ik heb een NAD C390D en heb twee moeilijke luidsprekers, mooi geluid, maar een beetje tam.

      Ik heb nu twee zelfbouw eindbakjes aangesloten en vergeleken met de originele eindbakjes, die zeker niet verkeerd zijn, is het een bevrijding. Ongelooflijk wat een vooruitgang.
      Kosten ca. 400 euro

      Gr, Twan

    • #169930
      WilfriedWilfried
      Deelnemer

      Wanneer volgt de test/review van de C658 (zeker met de nieuwe update: https://www.hifi.nl/artikel/27986/NAD-C-658-krijgt-BluOS-3.4.13-en-Dirac-Live.html)

    • #169948
      drieswaldrieswal
      Deelnemer

      Ik zit met dezelfde vraag. De klank van bijvoorbeeld de NAD 388 staat met TOTAAL niet aan dus ik wil liever geen NAD versterker gebruiken.
      Ik houd heel erg van de Naim sound maar vind de C658 qua functies wel een erg interessant apparaat. Is het slim om op de C658 een Naim Nait XS2 (int. amp) aan te sluiten of kun je beter bijvoorbeeld een eindtrap zoals de Naim NAP200 aansluiten?
      Welk component (preamp C658 of eindtrap) bepaald het grootste gedeelte van de klank? De combinatie moeten de Spendor A4 of Proac DT8 aan gaan sturen.

    • #169949
      Willem KuisWillem Kuis
      Deelnemer

      Ik ben zeer happy met de combi nad c658 en naim nap 200
      Klinkt zeer muzikaal, fris en evenwichtig op mijn harbeth compact 7 speakers
      Dirac Live maakt het helemaal af!
      Geweldige timing en plaatsing!

    • #169950
      august augustaugust august
      Deelnemer

      Net als Willem ben ik ook tevreden met Dirac Live
      ik had een Hifi verkoper op bezoek en die vond dat ik geen andere eindversterker nodig had
      Hij vond het verspilling, ik geef hem ook gelijk na installatie van de Dirac Live die je erbij krijg na aankoop van de NAD C658.
      Mijn Infinity Reference 61mk speakers en eindversterker NAD 216 vormen nu een mooie harmonische combinatie met de C658.
      Wel moet ik zeggen dat de muziek die ik met Adobe Audition heb bewerkt het moois klinken
      allemaal dankzij Dirac Live ik merk het verschil als ik buiten de opname zone stap.

      Ik heb een overbodige NAD 117 voorversterker met Surround Sound incl.subwoofer kanaal over niets aan de hand, enorm veel aansluitingen ziet er net zo uit als de dag dat ik hem had aangeschaft. indien BluOS streaming was ingebouwd had ik hem behouden.
      Verder bied ik door de komst van Bluos mijn NAD tuner 414 ook te koop aan.

    • #170094
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Bezig met de test van de C658, Benchmark AHB2 eindversterker goede combinatie

Weergave van 8 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×