dinsdag, maart 19, 2024

Hoofdtelefoon voor BlueSound Powernode 2 ?

Weergave van 5 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168655
      romonoliromonoli
      Deelnemer

      Goedemorgen allemaal,
      Ik zou graag een Koptelefoon (bedraad) willen kopen, om deze te gebruiken op mijn Bluesound Powernode 2 (geen i)
      Hebben jullie tips? Moet dit laag ohmig zijn, b.v. <50 of kan het b.v. >300 ohm zijn?
      Had zelf gedacht aan een Beyerdynamic DT 880/990..of? maar daar heb je zoveel uitvoeringen van.
      THX!!
      Rob

    • #170041
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      De Node2 is niet bedoeld voor hoogohmige modellen. Het feit dat het een 3.5mm jack is, zegt genoeg. Ik zou het bescheiden houden, al is de output wel netjes.

    • #170043
      romonoliromonoli
      Deelnemer

      Okay Jaap, duidelijk…maar het gaat over een Power Node 2, daar zit natuurlijk een versterker in en in een Node 2 niet….(of maakt dat niet uit?)
      Maar ik zal er sowieso dan een kopen die onder de 100 Ohm zit….;-))
      dankjewel!!
      Rob

    • #170145
      Justin -Justin –
      Deelnemer

      Hi Rob,

      Ik zocht toevallig op het forum naar informatie over een aparte hoofdtelefoon versterker op de Powernode 2. Ik heb een 250ohm koptelefoon maar de Powernode2 komt daar echt te kort. Mijn advies zou dan ook zijn om te kijken naar iets tussen de 50 en 100 ohm.

      Als iemand tips heeft over een hoofdtelefoonversterker op de Powernode 2 dan hou ik me aanbevolen 🙂

      Ik heb nu een Beyer Dynamic DT880 250ohm.
      Maar misschien is het beter om een andere hoofdtelefoon aan te schaffen.

    • #170146
      romonoliromonoli
      Deelnemer

      Hoi Justin,

      Heb er een Shure SRH 1440 op aangesloten (35 Ohm) en dat ging prima (qua volume) Maar ik denk dat een combi aparte hoofdtelefoon versterker/versterker meer kwaliteit biedt…en dat kan dus niet met een Powernode…voor de rest een geweldig apparaat en een mooi/goed werkende App.
      Ik heb er Qobuz, Tidal, TuneIn en Deezer abonnement op zitten en een 3tb HDD (>3000 albums in flac en Hi-Res) dus genoeg keus…;-)
      gr. Rob

    • #170148
      Justin -Justin –
      Deelnemer

      Hi Rob,

      Mij bevalt de Powernode ook erg goed. Ik gebruik hem nu in de studie.
      Ik heb hem aangesloten op een set Zensor 1 speakers van Dali en een
      NAS met FLAC bestanden en Deezer als streaming dienst. Soms wil je je
      echter even afsluiten en de koptelefoon opzetten. Wel jammer dat je
      dan beperkt bent qua aansluitingen. Een digitale of zelfs RCA uitgang
      was mooi geweest maar het is geen ramp.

      Veel luisterplezier!

Weergave van 5 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.