woensdag, april 24, 2024

Hoe multichannel dsd beluisteren?

Weergave van 3 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168662
      Bert BergenBert Bergen
      Deelnemer

      De ultieme audio ervaring thuis is volgens mij multichannel DSD beluisteren van bv Channel Classics Records. Je moet dan wel van klassieke muziek houden. Deze files zijn downloadbaar van hun side. Zij bevelen ook audio apparatuur aan om deze files af te spelen vanaf de usb van de pc. De multichannel dacs, bv exasound, zijn voor mij te duur. Ik gebruik nu 2 versterkers en 2 paar luidsprekers waarmee ik vanaf een oppo-speler sacd’s quadro beluister. Veel multichannel muziek van channel records is niet meer op sacd verkrijgbaar maar alleen via downloads en moeten dus vanaf een pc-usb afgespeeld worden naar ??? . De panasonic ub9004 is een mogelijkheid of toch een av-versterker met multichannel dac. Heeft iemand een goed advies? Groet, Bert

    • #170075
      Vincent KarsVincent Kars
      Deelnemer

      Exasound is inderdaad een beetje aan de prijs.
      Ik ben niet thuis in de AV hoek maar vermoedelijk is daar wel de beste prijs/kwaliteitsverhouding te vinden.

      Multi channel DACs zijn wat schaars, dit is wat ik op dat gebied ken:
      http://www.thewelltemperedcomputer.com/HW/MultiChannel.htm

      Zie ook: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/reasonably-priced-good-quality-6-or-8-channel-usb-dac.4986/

    • #170078
      Bert BergenBert Bergen
      Deelnemer

      Beste Vincent,
      Dank voor de uitgebreide informatie. Wat is er veel te vinden en alles wordt uitgelegd.

      Multichannel dsd beluisteren blijft lastig. Quadro (4.0) is voor mij prima en al veel mooier dan stereo. Jammer dat het met 2 chord mojo’s niet op te lossen is. Ik blijf nog even zoeken. Groet, Bert

    • #170122
      Bert BergenBert Bergen
      Deelnemer

      Inmiddels heb ik meer mogelijkheden ontdekt om multichannel DSD bestanden van bv channel classics records, pentatone, bis … in quadro af te spelen vanaf een laptop naar een zelfgekozen dac of dac’s. De minidsp u-dio8 heb ik gevonden en gebruik ik nu met 2 chord mojo’s naar 2 versterkers. Met behulp van jRiver op de pc klinkt de quadro muziek perfect. Mijn sacd-speler Oppo bdp-83 klinkt troebel vergeleken met de mojo’s. Dus toch gelukt. Ik hoop dat meer liefhebbers van klassieke muziek de meerkanaals klassieke muziek bestanden gaan ontdekken.

Weergave van 3 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×