dinsdag, maart 19, 2024

Hoe moet ik de reviews voor netsnoeren en stekkerblokken nou interpreteren?

Weergave van 27 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168719
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ik heb een heel gewone set. Niets bijzonders. Maar ik vind het leuk om mij in te lezen in de techniek waarom iets nou wel of niet werkt. En als je dan iets aanpast is het leuk als het ook echt een verbetering geeft.

      Zo zou een betere USB kabel in veel gevallen weinig verschil maken. Maar als ik in een review lees dat het bij een NAD M32 wel het geval is omdat de NAD DAC blijkbaar wel gevoelig is voor inkomende verstoring, ga ik toch verder kijken. En inderdaad, een AQ Carbon kabel gaf behoorlijk meer detail ten opzichte van de Cinnamon. Dan heb je met een extra investering van 100 Euro weer iets waar de mens blij van wordt.

      In die orde van grootte ben ik nu aan het kijken naar de stroomvoorziening. Ik geloof direct dat de bijgeleverde kabels niet bijzonder zijn (waarom zou je er een dure kabel bij doen waarvan de kans groot is dat hij toch wordt vervangen). Dus het loont te kijken naar betere netsnoeren en stekkerblokken/filters.

      En daar loop ik vast. Een Supra (Belden, Lapp e.d.) kabel snap ik de uitleg bij. Dikke getwiste aders om velden op te heffen met een afscherming of verstoringen af te vloeien. Eventueel zelfs verzilverd tegen oxidatie. Mooie zware connectoren en dito aluminium stekkerblokken maken het dan helemaal af zou je zeggen. Totdat je reviews gaat lezen. Ze spreken elkaar allemaal tegen, tot volledige gordijnen die zich optrekken aan toe.

      Een AQ Powerquest is echter van kunststof. En als dat een besparing is voor alle mooie innovatieve oplossingen die het verder biedt is dat wellicht helemaal terecht. Maar in reviews hoef je je ineens helemaal geen zorgen meer te maken over RFI. Het rijkt maar 2 cm ver, dus geen probleem. Het snoer zit er ook al aan, dus dat bespaart geld. Maar dat snoer heeft helemaal geen afscherming? Is dat dan nu niet erg meer, omdat de filter dit zelf weer oplost? En hoe zit dit dan bij een kabel uit de NRG serie, hebben die wel een afscherming en maakt het dan ineens niet zoveel uit dat de aders een stuk dunner zijn?

      Ik ben wel fan van AQ, het ziet er gewoon heel erg fraai uit. Signaalkabels gaven echt grote verbeteringen. Maar met tweemaal een NRG-Z3 en een Powerquest 3 heb je toch ook al wel 900 Euro uitgegeven. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld Isotek kabels met een Evo3 Polaris (die overigens wel van ALU is). Voor de helft van dit bedrag kan ik ook drie netsnoeren Supra Lorad Silver met een MD06 stekkerblok kopen (wel zelf assembleren).

      Ik weet na het lezen van alle reviews op deze site ook dat geen van de genoemde merken slechte dingen maakt en je het vooral moet proberen. Maar in dit instapsegment zitten nog niet alle innovaties bij ieder merk er ogenschijnlijk in, wellicht hebben jullie toch wat advies over wat wijsheid is. Of in ieder geval waarom er eventuele verschillen zijn.

      Hopelijk helpt het mij bij het maken van keuzes 🙂 !

      Gr,
      Mark

      NAD C368 met USB MDC
      AQ Carbon USB
      AQ Slip 14/4
      Dali Opticon 6
      Fanless PC met Elfidelity filters (Kodi/Tidal)

    • #170476
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Het is ook lastig. De ene reviewer heeft het over gigantische verschillen bij het testen van netbekabeling. De ander vind de verschillen maar subtiel. Dit is trouwens precies de reden dat we de live tests doen én samples proberen toe te voegen bij zoveel mogelijk tests.

      Het effect van netkabels is vrij goed hoorbaar vind ik. De verschillen tussen de merken is weliswaar hoorbaar; het is in mijn opinie subtiel. Maar wat voor mij subtiel is, kan voor een ander een heel groot of belangrijk verschil zijn.

      Echter: anders is niet altijd beter… let daar wel op!

    • #170477
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ok. Dus van de verschillende bekende merken mag je dus een product verwachten dat een verbetering geeft ten opzichte van een standaard netsnoer. Ongeacht of die verbetering wordt bereikt met shielding of diëlektrische materialen. Binnen dezelfde prijsklasse zijn verschillen dan beperkt en meer een kwestie van smaak?

      Ben ik overigens alsnog wel benieuwd naar de ervaringen van anderen.

    • #170479
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Persoonlijk vind ik netfilters en snoeren een van de lastiger onderwerpen in een setup. Ben heilig overtuigd van het belang van een goede stroomvoorziening, maar er is op dat vlak meer dan netfilters en netsnoeren.
      Je kunt n.m.m. grote SQ stappen maken stappen maken met een doordachte en vakkundig aangebrachte aparte audiogroep in je meterkast. Dus aangesloten op een schone fase, audiofiele aardlekschakelaar en een mooie buiszekering en zekering houder. Van daaruit een mooie kabel naar je audio opstelling.
      Grote stappen kun je ook maken met het optimaliseren van de stroomvoorziening van je audiocomponenten. Denk aan lineaire voedingen of soms zelfs het wisselen van een interne PSU. En vergeet bij lineaire voedingen ook het kleine dc-kabeltje niet tussen de voeding en de te voeden component. Daarmee zijn écht ongelofelijke verschillen te maken!
      En daarmee ben ik aangeland bij het onderwerp van jouw vraag. Want met netfilters en netsnoeren heb ik nooit spectaculaire stappen kunnen maken. Heb me bij de stroomvoorziening laten helpen/adviseren door Ronald Kemp. Deze man weet onmiskenbaar hoe je het “stroomspelletje” speelt en de prijzen van zijn oplossingen zijn doorgaans heel redelijk. Heb een serieel en parallel filter van Kemp en ook alle netsnoeren komen daar vandaan.
      Op een gegeven moment helpt het denk ik om keuzes te maken voor bepaalde (gerenommeerde) merken om daar vervolgens het optimale uit te gaan halen. Je kunt tenslotte niet alles uitproberen. En testen/reviews/winkelbezoeken kunnen, mits kritisch gelezen, je beeldvorming helpen maar zekerheid zullen ze je helaas nooit bieden.
      Ben met mijn bijna volledige Ronald Kemp stroomvoorziening in ieder geval heel tevreden.

    • #170481
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Goed dat je over de voeding begint. We zijn net verhuisd en de externe voeding van mijn pc (Streacom behuizing) lag nog achter het meubel bij de overige kabels. Niet zo handig, want dit had blijkbaar een behoorlijke invloed. Ik heb het nu verder van de overige kabels in de kast gelegd.

      Een aparte groep heb ik niet. Dat ga ik ook niet meer voor elkaar krijgen om aangelegd te krijgen. Echt grote verstorende apparaten als koelkasten zitten gelukkig niet op dezelfde groep. In ons vorige huis had ik een X10 (Powerline) domotica systeem, dat is wel een drama voor het net! Daar had je filters voor (Marmitek FM10 of Xanura AFX) om probleem apparaten (koelkasten e.d.) op aan te sluiten om het powerline signaal niet te verstoren. Die heb ik bewaard en op iedere wandcontactdoos in de groep aangesloten. Het is een eenvoudig filtertje met een spoel en condensator. Het lijkt een positieve invloed te hebben, maar misschien beeld ik me dat in? Zou wel leuk zijn om aan te meten of het werkt, maar daar heb ik de middelen niet voor. Een audio filter werkt echter precies hetzelfde, maar dan met veel (voldoende) afstand tussen de afzonderlijke componenten en de bedrading.

      Ik heb er nu voor gekozen om zelf Supra Silver kabels te maken. Dan kan ik voor 90 Euro ervaren welke invloed de netkabels hebben. Als ik hoorde wat de impact van de voeding was verwacht ik wel een verschil.

    • #170482
      alex loomanalex looman
      Deelnemer

      Heel goed dat je tegen een juiste prijs eerst wat uitprobeert. Of je wel of niet iets hoort. Ligt ook aan wat je set laat horen. 4 jaar geleden draaide ik op mijn oude sony versterker 20 jaar oud. Daar hoorde ik niet veel verschillen op. Let wel. Als je een set heb met veel laag. En je sluit een kabel aan met veel laag. Ja dan is er misschien niet veel verschil.
      Ik heb eens met veel heen en weer sturen powerkabels kunnen uitproberen. Met puur roduim connectoren en goudplated. Uit eindelijk heb ik 1 goud en het andere uit einde eem rodium connector genomen. Toen was hij het meest neutraal. De kabel met goudplated vond ik veelste donker qua klank. Rodium geeft weer meer hoog. Echter, kon een kempstekkerblok 1000 e powerstrip plus uitproberen. (zitten ook twee filters in) had ik weer meer hoog. En was goudplated ook helemaal niet slecht. En die combinatie heb ik dus ook. Ik heb 3 verschillende eind versterkers dus dan kun je nog meer experimenteren.
      Het beste voor weinig geld is toch een doepke zekering of iets goed koper voor 300e de beste zekering module (zie bij kemp of andere winkels bouwen hem ook in maar moet je vragen) in je kast stoppen op de woonkamer groep. Heb ik ook gedaan. Geen aparte kabel. De koelkast zit ook nog op de groep en het koffie apparaat ook. Desalniette min is dat de grootste vooruitgang voor weinig geld. En neem de beste zekering. Ik heb 1 model lager genomen. En daarna de duurste zekering als nog gekocht. Ja het geluid is anders. Maar wel veel voller en grotere stage bla bla bla. Je kent het wel.
      Voor de gein de koelkast met een verlengkabel ook voor een paar dagen op een andere groep gedaan. Maar nooit een verschil gehoord. Dus ja. Misschien is de boel al goed gefilterd. Of een goede koelkast.

    • #170483
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Iedere aanpassing is tot nu toe wel hoorbaar geweest. Je moet je daarvoor wel verdiepen in de details die invloed hebben op de weergave. Ik denk dat er heel veel mensen zijn die best een leuke set kopen, maar uiteindelijk maar naar een fractie van de potentie van de weergave aan het luisteren zijn. Gewoon omdat ze geen weet hebben van waar allemaal op gelet kan/moet worden.

      Maar in mijn set zit daar uiteraard wel een grens aan, daar is de prijs dan ook naar. Ik zal eerst maar beginnen met netsnoeren. De automaat vervangen kan dan ooit een keer, maar dan zou ik het willen láten doen. Dan wil je ook echt weten hoe schoon de groep echt is.

    • #170487
      Anoniem
      Inactief

      Reviews van netsnoeren en stekker blokken, moet je volledig negeren. Puur onzin en geld-klopperij.
      Dit soort testen valt onder de noemer; interlink is gemaakt bij maanlicht voor een betere transparantie. LOL. Ik weet wel beter.
      In de HiFi wereld, wordt veel gebakken lucht verkocht.

    • #170488
      Anoniem
      Inactief

      Rodium, goud, zilver, aluminium koperen kabels ??
      Mensen, laat je niet gek maken door dit soort onzin toepassingen.
      Met die kabel-lengtes die wij gebruiken heeft het totaal geen invloed. Het gebruik van rodium, is alleen maar voor toepassingen als er verbindingen honderden keren los en weer vast gezet moet worden en is meer voor de slijtvastheid. Voorbeeld bij Defensie voor radio en satelliet apparatuur etc. Maar voor elektrische geleiding maakt het echt niets uit.

    • #170489
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      De reviews verklaren in ieder geval regelmatig niet waarom iets dan goed of minder goed zou zijn. Maar dat EMI en RFI invloed hebben op de weergave ben ik inmiddels wel van overtuigd. Een kabel met getwiste aders en afscherming zal dus in mijn ogen zeker een positief effect hebben. Waarom die van 500 Euro dan beter zou zijn dan een kabel van 100 Euro vind ik dan weer lastig.

    • #170490
      Lotte —Lotte —
      Deelnemer

      Hoi beste Mark

      Ik ben zelf ook erg kritisch als het gaat om bekabeling , maar slechte of matige bekabeling kan een set volledig op zijn knieën krijgen, wat de stroomkabels betreft Ik ben een echte Audioquest hater , omdat ze vooral gebakken lucht/ illusie verkopen , maar hun stroomkabels en dan met name de stormseries zijn echt zeer zeer goed . Verder moet je Audioquest vergeten , pure oplichterij/kwakzalverij . Hun dure netwerkkabel van €1600 speel je met gemak weg met een simpele Utp cat 6 kabel van €3 , dat is dan mijn eigen ervaring , en niet van horen zeggen .

    • #170491
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Leuk dat er wat reacties zijn!

      Sommige kabels zijn inderdaad lastig. Ik heb Draka Cat 7. UTP kabels. Dat is ook gewoon een net opgebouwde en dubbel afgeschermde kabel. Hoeveel beter kan dat dan nog worden? Het is in ieder geval goed genoeg denk ik voor mijn set. Daar zal ik ook niet snel veel geld aan uit geven.

    • #170492
      Lotte —Lotte —
      Deelnemer

      Hoi Mark

      Ik heb om te testen nog een utp cat 5,7en 8.1 kabel gekocht voor mijn streamer thuis demo op 29 januari , voor die €16 incl verzendkosten kun je het niet laten , en levert je een hoop plezier en luistergenot op, en je bespaard je ook nog een hele hoop geld .

      Groetjes
      Lotte

    • #170493
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Mijn ervaring is dat met bekabeling een goede set tot een uitblinkede set getransformeerd kan worden. Het is belangrijk om alles in verhouding te zien. Een set van 2000€ hoeft niet te worden voorzien van bekabeling van 1000€. Natuurlijk het kan wel en het kan ook zeker de meerwaarde leveren, maar deze 1000€ zou misschien net zo goed op een andere manier een meerwaarde in de set kunnen opleveren. Op duurdere (betere) systemen wordt het gebruik van goede bekabeling al snel duidelijk, want op een systeem van 30 tot 50K of misschien nog duurder is het gebruik van goede bekabeling echt een must (zonde om dit achterwege te laten). Ik las in deze thread over het gebruik van Rhodium, EMI, RFI en dure netwerkkabels. Mijn ervaring is dat alles belangrijk is om die extra dimensie uit een goed audiosysteem te kunnen halen.

      Misschien is het interessant om eens op te sommen welke effecten invloeden er bereikt kunnen worden met bepaalde onderdelen. Ik zou zeggen deel je ervaringen!

      Om een aftrap te doen.
      * Rhodium connectoren brengen een natuurlijker transparanter geluidsbeeld
      * Gold connectoren brengen een wat warmer geluidsbeeld
      * Zilver bekabeling brengt vaak een kleine verschuiving in het hoorbare frequentie spectrum. Het laag gaat vaak iets minder diep en het hoog wordt vaak iets extra geaccentueerd.
      * Koper bekabeling met een hoge koper kwaliteit t.o.v. standaard koper bekabeling brengt een vloeiender klankbeeld.
      * Afgeschermde bekabeling helpen tegen de verstorende effecten van EMI en RFI een lagere verstoring leidt tot een betere soundstage (meer ruimte en betere focus)
      * Meer aderige voedingskabels (met goede aderverdeling) leiden tot een lagere capaciteit (kleinere lading “condensator effect”) van de kabel. Hierdoor blijft direct ook het magnetisch veld om de kabel beperkt en worden andere kabels of componenten in de omgeving minder verstoord. Hierdoor zal je al snel opmerken dat er meer rust in de soundstage van een goed systeem ontstaat.
      * Katoen, linnen of zijde om bekabeling of connectoren brengt een transparanter geluidsbeeld.

      Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

    • #170494
      Lotte —Lotte —
      Deelnemer

      Hoi Wijnand

      Ik ben met je eens, dat je aan een set van pakweg 2/3000 geen bekabeling van €1000 0f meer hangen. Wel is de menselijke geest heel makkelijk te manipuleren.bij een bepaalde benaming hebben we een bepaalde klankkleur in ons hoofd. Dat heet psyco acoustiek . Met andere woorden, je beeld je iets in, je meent iets te horen , wat er in de werkelijkheid helemaal niet is .Daar stinken we op een goede dag gewoon allemaal in. Er is maar één manier omdat te voorkomen, en dat is blindtesten.Op hifi.nl staat daar een heel mooi artikel over . Ik meen als ik me niet vergis ,dat Ruud Jonker daar de auteur van is .

    • #170495
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Hoi Lotte,

      Dat is een interessante gedachte en daar zal zeker een kern van waarheid in zitten. Ik ben zeker geen professional, maar ik heb inmiddels (denk ik zelf ;-)) voldoende ervaring opgedaan om het onderscheid te kunnen maken tussen denkbeeldige en werkelijke verbeteringen. Helaas zijn er heel veel onderdelen en kabels die eigenlijk niet veel brengen. Maar er zijn ook onderdelen die echt een verschil maken. Onderdelen waarbij meer van hetzelfde ook echt meer brengt. Opnieuw is het natuurlijk belangrijk dat het wel in verhouding moet staan met de rest van het systeem. Ik bedoel het is minder interessant om een dure voedingskabel in een eenvoudig stekkerblok te steken, maar als het om een goed stekkerblok gaat en een goed audiocomponent dan zal een goede voedingskabel meer brengen dan een denkbeeldige verbetering.

      Bedankt voor de verwijzing naar het artikel!

    • #170496
      Lotte —Lotte —
      Deelnemer

      Hoi Wijnand

      Ofschoon ik een flinke criticaster van mij zelf ben , ben ik er laats toch in gestonken/ik hield mij zelf voor de gek .Bij het beluisteren van een streamer had ik het topmodel , en het model wat er net onder zat voor me, ik maakte me wijs dat het topmodel net iets beter klonk dat het model wat er net onder zat.mijn vrouw en de dealer van het merk kwamen tot de conclusie , dat niet het topmodel, maar het model er net onder de betere was , en dat klopte . Ik ben bij mij zelf te raden gegaan waar het mis is gegaan.De reden daar van was, dat ik niet voorschut wilde staan bij mijn vrouw en de dealer, door te stellen dat het topmodel niet top was . Mijn les is, dat ik dichter bij mij zelf moet blijven , los wat een ander van mijn mening vind . Op Hifi.nl staan hele mooie artikelen , die het lezen meer dan waard zijn
      Ik ben op hun dagelijkse nieuwsbrief geabonneerd .

    • #170497
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Hoi Lotte,

      Vaak is het inderdaad zo dat een duurder model beter klinkt dat het model eronder, maar is dit altijd zo? Ik denk dat het heel afhankelijk is hoe het model zich verhoudt met de rest van het systeem. Het kan dus zijn dat het model eronder in een bepaald systeem beter tot zijn recht komt dan het duurdere model…. de match. Als ik mijzelf gedurende meerdere dagen wijs zou kunnen maken dat iets ongeacht de prijs beter in mijn systeem past, dan zou ik daarvoor gaan (mits binnen mijn budget). Dat heeft wat mij betreft niets te maken met ergens instinken, maar gewoon wat je echt het mooiste vindt.

    • #170498
      Lotte —Lotte —
      Deelnemer

      Hoi Wijnand

      In mijn geval, duurde het landen 10 minuten, dus het valt nog mee .ha ha

    • #170499
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Hoi Lotte,

      Ik snap wat je zegt met het landen in 10 minuten t.o.v. mijn dagen 😉
      Waarom ik bewust een paar dagen noem heeft te maken met het feit dat iets wat op de eerste momenten erg goed kan klinken in een bepaald systeem vaak een verbetering is op een bepaald vlak (een tekortkoming van het systeem wordt verbeterd). Hierop ligt dan vaak de focus. Bijvoorbeeld er is ineens meer bass en dit miste altijd!… Maar is dit dan een verbetering op alle fronten. Het kan gemakkelijk zijn dat je de eerste momenten minder focust op de zaken die erg goed waren, terwijl deze wel degelijk verslechterd zijn. Het is daarom goed om wat meer tijd te nemen en te wennen aan de nieuwe sound waarbij het wauw effect naar de achtergrond verdwijnt.

      Hoe beter een systeem wordt hoe dichter de grenzen van een natuurlijke sound bereikt zullen worden. Het wordt dan ook steeds moeilijker om met een aanpassing deze grenzen niet te overschrijden. Dit is de reden dat ik eerder schreef dat sommige onderdelen echt een verbetering brengen en meer ook echt meer is. Deze onderdelen voegen namelijk niets toe… ze zijn in balans. Een klein voorbeeld kan zijn kabels met zilver. Eén kabel kan een verbetering brengen, maar als je al je kabels vervangt voor zilver dan gaat het zeer waarschijnlijk mis, omdat er steeds meer accent zal komen op het hoog en steeds minder op het laag.

    • #170500
      Lotte —Lotte —
      Deelnemer

      Dag Wijnand

      Ik ben het met je eens, dat als een set goed in balans is, het moeilijk wordt daar nog iets aan te verbeteren .Het geluid is dan meestal al wel live of richting live . Al is de luisterruimte,in veel gevallen gewoon onze woonkamer ,met alle beperkingen die dat met zich mee brengt.Ik denk , als je met plezier naar muziek zit te luisteren, en je geen audiofiel bent, toch wel je doel hebt bereikt . En dan moet je gewoon denken, kom ik pak een goed glas bier, en zet een mooi stuk muziek op en ga lekker genieten . Goede stroomkabels kunnen daar bij helpen .

    • #170501
      Anoniem
      Inactief

      Weer zo’n ongefundeerde reactie over zilver kabels. Hoeveel meter moet het signaal afleggen ? 300 meter ?
      Met de lengtes, die we in huis gebruiken maakt het echt niets uit en is het puur suggestie. We willen het geloven dat het anders (liefst beter), omdat er (flink) voor betaald is.
      Zo heb ik blinde kabel A B test’s gedaan met diverse personen en kabels en ze trapte er allemaal in. Goedkope (zelfs met zelfbouw kabels, van o.a. Hirschmann coax van enkele euro’s) gaven geen enkele geluidsverbetering t.o.v exotische (geprijsde) kabels.
      Placebo effect, noem ik dat.
      En geloof me, ik loop al een poosje mee in het HiFi wereldtje.

    • #170502
      Anoniem
      Inactief

      Als een kabel invloed heeft op de uitgang, dan is het ontwerp c.q. van de schakeling in het apparaat gewoon niet goed. Fabrikanten doen er alles aan om te voorkomen dat kabelsignalen van buitenaf een negatieve invloed heeft. En eigenlijk is dat voor hun ook geen rocket-science.

    • #170503
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Hoi Lotte,

      Helemaal mee eens de balans is belangrijk.
      Geniet er van!

    • #170504
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Beste Flymo2,

      Ik dacht even na hoe ik op deze reactie moet reageren, of misschien beter negeren!?
      Het voorbeeld over de zilver kabels was bedoeld logisch te zijn voor mensen die al wel bekend zijn met de impact of beter gezegd de verschillen t.o.v. koper kabels. Vandaar dat ik er geen uitleg bij gaf. Als je dat wel interessant vindt kan ik hier heel veel over uitleggen, maar dan moet je er wel voor open staan 🙂

      Want dat er verschillen zijn is zeker! Hoe groot de verschillen zijn hangt af van het systeem en het type van de kabel. Zelf ben ik absoluut geen fan van zilver in mijn systeem. In het verleden heb ik wel veel zilveren kabels gebruikt.

      Wat je schrijft in je laatste reactie over de kabel op een uitgang. Veel kabels zitten ook op de input of op een netaansluiting. Anders dan rocket-science weet ik uit eigen ervaring en van een aantal fabrikanten dat het heel lastig (of zelfs onmogelijk) is om een apparaat te bouwen dat ongevoelig is voor deze invloeden

      Als ik een beetje terug mag plagen. Jouw uitspraken over rocket-science en jouw zeggen dat we jou moeten geloven dat je al even meeloopt in het Hifi wereldje is ook ongefundeerd. Kun je daar iets over vertellen?

    • #170505
      Lotte —Lotte —
      Deelnemer

      Hoi Wijnand

      Dat heb je heel mooi verwoord . Een set die goed in balans is,laat alles horen is mijn ervaring . Dat flymo2 en zijn gevolg dat niet horen kan vele oorzaken hebben . Onze setup laat alles horen .

    • #170517
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ik heb inmiddels twee netsnoeren gemaakt met de Supra Lorad Silver. Het is een goed hoorbaar verschil. Voornamelijk bij de versterker, mijn audio pc liet minder verschil horen.

      De achtergrond is zwarter. Het geluid is in de hele linie beter, zeker het middengebied. Alles lijkt zuiverder en beter geplaatst. Kortom, blij met deze upgrade van 200 Euro.

      Of het beter kan… Ongetwijfeld! Maar er was blijkbaar ook geen sluitend antwoord op deze discussie 🙂 …

      Interessante les weer.

    • #170654
      Chris TeunisChris Teunis
      Deelnemer

      Zolang de fabrikant niet met meetgegevens komt, is het gissen met kabels. Ik kom er niet uit en ben gestopt met experimenteren. Ik koop liever een andere versterker of bron, daarbij zijn de verschillen duidelijker waar te nemen.

Weergave van 27 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.