dinsdag, april 23, 2024

Hegel H360

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168540
      Henri VerbruggenHenri Verbruggen
      Deelnemer

      Ik heb vorige week een Hegel H360 gekocht.
      Nu heeft deze versterker 1 analoge ingang die ik heb gebruikt voor mijn Tuner.
      Er zit een tweede analoge ingang op waardoor je deze versterker ook al eindversterker kan gebruiken. Bij het selecteren van een bron krijg ik nu uit twee bronnen muziek van de tuner te horen. 1 keer op normaal volume en 1 keer op en extreem hoog volume.

      Ik heb mijn Auralic streamer aangesloten met een USB kabel op de USB ingang van de Hegel. De Tuner heb ik met en analoge rca aangesloten op de Hegel.
      Als ik de Hegel selecteer op de USB ingang en ik heb de radio aanstaan dan hoor ik heel zacht het radio signaal door de luidsprekers komen. Dit is pas stil als ik de tuner uitzet? Kent u dit verschijnsel?

    • #169472
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dag Henri,

      We hebben je vraag beantwoord via e-mail. In sommige gevallen is overspraak mogelijk. Als het héél zacht is bij de volumeknop op ’10’, is het vrij normaal. Het mag echter niet overdadig zijn.

    • #169693
      ChristopheVChristopheV
      Deelnemer

      Mag ik even vragen?

      Welke luidsprekers heb je hierbij?
      Welke muziekgenres luister je het meest naar?
      Van welke bron luister meestal analoog of digitaal?
      Hoe zou je het geluid omschrijven?

      Het concept van Hegel men hun soundengine2 op A/B klasse is boeiend nl. een fabrikant die zoekt naar oplossingen voor het aanpakken van de klassieke A/B problemen tov bv A-klasse. Ook wat Cambridge Audio daarmee doet is interessant ook al proberen zijn meer te omzeilen dan oplossen.

      Dank.

Weergave van 2 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×