donderdag, april 18, 2024

Geluk bij een ongeluk

Weergave van 1 reactie thread
  • Auteur
    Berichten
    • #168734
      Henk VinkHenk Vink
      Deelnemer

      Hallo,
      Mijn naam is Henk Vink, onlangs gepensioneerd, en een nieuwe hobby kwam zomaar op mijn pad. Voor zeer weinig kon ik vorig jaar een 7-delige Cyrus set, inclusief kostbare bekabeling, overnemen van een vriendin van mijn vrouw waarvan haar echtgenoot plotseling en op veel te jonge leeftijd was overleden. Aangezien zij niets met audio had gunde zij mij de mooie audioset, die in 1998 bij een zeer bekende hifi zaak in Leiden was aangeschaft. Heb gezocht naar passende luidsprekers en kwam uiteindelijk thuis met een een paar Xanadu DS 14 ALNF luidsprekers – voorzien van nieuwe basunits – aangezien de ook door haar aangeboden Martin Logan Aerius elektrostaten een vrij dure renovatie nodig hadden en de luidsprekers, hoe mooi ze ook waren, in onze woonkamer wel heel erg aanwezig waren. Omdat vinyl nog steeds mijn voorkeur heeft is er daarna intensief gezocht naar een gerenoveerde Thorens TD 166 MKII en is deze ook gevonden. Als element koos ik voor een Benz-Micro Silver MC, na diverse recensies te hebben geraadpleegd. Op deze wijze kwam ik ook uit bij Supra PLY 3.4 S luidsprekerbekabeling en interlinks van Grimm. Nooit geweten dat muziek in onze huiskamer zo mooi kon klinken. Kortom, als nieuwbakken pensionado ben ik erg blij met mijn nieuwe hobby en ondanks dat ik veel interessante artikels lees ( en probeer de technische kant ervan te begrijpen ) ben ik uiteraard gewoon een rookie op audiogebied.

    • #170543
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dag Henk! Welkom op Alpha Audio!

      Prachtige set zo. En ook wel mooi dat dit systeem weer een volgend baasje heeft gevonden die er van kan genieten.

      Alle vragen zijn hier welkom. Wij en onze lezers helpen graag.

Weergave van 1 reactie thread
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×