donderdag, april 25, 2024

Geluidskwaliteit Deezer (geen hifi abo)

Weergave van 8 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168666
      Justin -Justin –
      Deelnemer

      Hallo audio liefhebbers, hopelijk hebben jullie een antwoord.

      Ik heb sinds een jaar Deezer, waar ik meestal met simpele oordopjes of een ‘ok’ bluetooth speakertje naar luister.
      Nu heb ik sinds kort een nette B&W PX5 koptelefoon in huis, en merkte ik dat de kwaliteit van de audio bij Deezer vaak verschrikkelijk is(lijkt) Ik zeg vaak, want ik heb toen ik het merkte naar verschillende tracks geluisterd en het was niet altijd slecht. Maar zelfs bij Aja van Steely Dan, wat voor zover ik weet een goed opgenomen album is, hoorde ik krakende randjes bij hats en gitaar tonen. Soms ook bij de stemmen. Is dit bekend bij Deezer of moet ik het toch in mijn luisteropstelling zoeken? Ik luisterde overigens via bluetooth vanaf een iMac. Alles op 320kb/s. met en zonder noise cancelling.

      Is dit een onaangename verassing die iedere opkomende audiofiel doormaakt of is er iets niet in orde?

    • #170097
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Tsja, moeilijke vraag op afstand! Maar het zou wel eens de “onaangename verassing die iedere opkomende audiofiel doormaakt” kunnen zijn. Aan de PX5 zal het wel niet liggen. Deezer heb ik zelf nooit beluisterd (heb Qobuz), maar de iMac is natuurlijk geen voor kwaliteitsaudio bedoeld apparaat.

    • #170098
      Justin -Justin –
      Deelnemer

      Hi Huite, bedankt voor de reactie. Ik heb het euvel inmiddels gevonden. Het was idd de imac, via een iPhone (X) gaat het veel beter.Vreemd eigenlijk dat de verbinding voor audio bij een iphone veel beter is dan die van een iMac. Maargoed, ik ben weer gerustgesteld. 🙂

    • #170099
      Vincent KarsVincent Kars
      Deelnemer

      Beetje vreemd is het wel.
      Ik neem aan dat je in beide gevallen Bluetooth gebruikt.
      Is er nog iets in OSX waarmee je de Bluetooth verbinding kan instellen?
      Het klinkt een beetje alsof de iMac hem als een headset ziet m.a.w. een spraak protocol en die is inderdaad tamelijk beroerd als het over audio gaat.

      Kan het een instelling van Deezer zijn?
      https://support.deezer.com/hc/en-gb/articles/115003865685-Audio-Quality

    • #170105
      Justin -Justin –
      Deelnemer

      Hi Vincent,

      Ja dat vond ik ook idd. Lijkt me eerder dat engineers in een iMac meer ruimte hebben om goede hardware in te bouwen dan bij een iPhone waar ze het met zo min mogelijk ruimte moeten doen.

      Ik heb de instellingen bij Deezer nagekeken en die staan overal op maximum kwaliteit. Ook bij instellingen van bt in de settings van osx kon ik niets kunnen vinden.

      Ik denk dat ik binnenkort eens dat bij de Apple-store langs loop om het te vragen. Tot die tijd stream ik gewoon via de tel. Het is een luxeprobleem natuurlijk. Ik overleef het wel ?

    • #170106
      Justin -Justin –
      Deelnemer

      Dank voor het meedenken iig!

    • #170107
      Vincent KarsVincent Kars
      Deelnemer

      BT is BT dus verwacht ik geen verschillen tussen een iMac en een iPhone.
      Een standard is een standard.
      De vraag is welk profile en welke codec gebruikt worden.
      Toevallig kwam ik deze 2 tegen, mogelijk verklaren die het verschil

      https://www.macrumors.com/how-to/enable-aptx-aac-bluetooth-audio-codecs-macos/

      Bluetooth headphones sound issues on MacBook? Try these fixes

    • #170109
      Justin -Justin –
      Deelnemer

      Goede tip! Dat ga ik even uitzoeken. Wordt vervolgd 🙂

    • #170182
      Justin -Justin –
      Deelnemer

      Nou, uiteindelijk bleek een aantal updates uitvoeren inderdaad de oplossing te zijn (no thanks to B&W) Alles werkt nu top. Een hele fijne koptelefoon uiteindelijk. Maar de klantenservice is echt verschrikkelijk. Als ze er al een hebben want ik heb op geen enkel bericht een reactie gekregen. Ik weet niet wat de ervaringen normaal gesproken zijn met B&W Nederland maar ik had veel meer verwacht van een merk als deze. Eind goed al goed iig maar vooralsnog zal er niet snel een B&W product bijkomen bij ons…jammer. Bedankt voor de tips nogmaals!

Weergave van 8 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×