donderdag, maart 28, 2024

Furutech tp 609

Weergave van 7 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168671
      johnjohn
      Deelnemer

      Ik ben momenteel bezig om te kijken of er geluidsvoordeel te behalen valt wat betreft het item stekkeeblok.ik speel momenteel via een ongefilterd blacknoise blok,en wil ook het liefst ongefilterd verder,daar ik goede ervaringen heb met parallel filters.ik denk heel specifiek in de richting van het furutech 609 stekkerblok, maar internetinfo is vrij schaars.heeft iemand ervaringen met dit blok?

      Groetjes,john

    • #170128
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Hoi John,

      Kan je niet helpen met de Furutech. Gebruik zelf filters van Kemp.
      Maar heb ook een blacknoise 6 in gebruik (voor de switch en het modem/router in de meterkast) en gebruik daarin een SNS plug van Kemp. Maar er zijn meer merken met dergelijke praktische parallel pluggen. Desgewenst kun je er meer dan 1 gebruiken. Of ook nog een QA plug erbij.
      Misschien een idee om een verder mooi stekkerblok op te waarderen.

      Ciao, Huite

    • #170130
      Gast AuteurGast Auteur
      Deelnemer

      Beste John, momenteel een 609E NCF in bestelling. Hebben paar dagen een oude 609 op proef gehad van dealer hier in Toulouse. Het is al jaren zijn favoriete stekkerblok in zijn luisterruimtes……Hij houdt niet zo van aktief filteren als het niet nodig is. Luistertest was verbluffend, (na test met Audioquest Niagara 1200), snapt het gewoon niet, wat een rust, wat een muzikaliteit, wat een detail, absoluut geen scherpte, in een woord schitterend, onbegrijpelijk gewoon. We hebben de hele dag muziek zitten luisteren met als slotsom: onmiddelijk bestellen!

      Onze installatie:

      Melco N1Z/2
      Naim Nac 272 met XP5XS voeding
      NAIM NAP 300 DR AMP.
      PROAC Response K6 speakers
      Audioquest Thunder en Tornado power kabels
      Witch Hat interlinks tussen Naims
      Chord Signature reference speakerkabels

      Ik hou je op de hoogte stekkerblok wordt half Februari verwacht…

      Muzikale groet.

    • #170131
      johnjohn
      Deelnemer

      Hallo molenaar,

      Bedankt voor je info.spannend als je je collectie herontdekken kunt met upgrades.de 609 staat hoog op mijn verlanglijst,terwijl ik eigenlijk zeer tevreden ben met mijn set.maar het kan altijd beter,als je maar de centjes hebt en audiofiel genoeg bent.mijn set

      Exposure 3010 versterker
      Sugden fusion cd speler
      Furutech powerflux powercords,tellurium q interlinks en speakerkabels
      Tannoy revolution 8 speakers

      Hoop mettertijd van je te horen,

      Mvg,john

    • #170153
      Gast AuteurGast Auteur
      Deelnemer

      Beste John, heb de 609E NCF nu zo’ n 14 dagen in gebruik……Moeilijk uit te leggen…..is gewoon mooier / muzikaler / niet vermoeiend / meer detail etc. Draaide altijd m’n muziek op bepaalde Versterker stand dat ik de 80 db niet overschreed (oortjes beschermen)..Met nieuwe stekkerblok met precies dezelfde instelling kom ik tot maximaal 75 db……schoner? Minder rubish? Mooier?, ja dat zeker, draai versterker nu iets verder open om weer op maximaal 80 db te komen, klinkt gewoon mooier, schoner, stiller….echter. Is simpelweg een opwaardering van de (Naim) set. Aanrader!! Dealer had gelijk, aktief filteren is allemaal leuk, maar niet doen als het niet echt nodig is…zo’n Furutech 609 is bijna magie……

    • #170155
      johnjohn
      Deelnemer

      Hoi molenaar!

      Ik snap het helemaal want -lach niet-ik heb er inmiddels ook een.de meerprijs tov mijn eerder gebruikte stekkerblok is aanzienlijk,maar je krijgt er zoals je al zegt een hoop voor terug.wat een verschil in klank kan een stekkerblok maken!bepaald niet subtiel.vanaf nu beschouw ik kabels en stekkerdozen als volwaardige componenten waarmee je net zo n stappen kunt maken als door het upgraden van een versterker of bron.ik vraag me wel eens af waar het plafond ligt wat mijn set aan geluidskwaliteit kan brengen zonder dat ik versterker of bron opwaardeer maar alleen de randvoorwaarden om het maar even zo te noemen.natuurlijk houdt het ergens op,je versterker en bron hebben hun technische grenzen maar ik denk toch dat menigeen de invloed van een investering in kabels etc onderschat.groet!

    • #170157
      Gast AuteurGast Auteur
      Deelnemer

      Leuk John, veel plezier ermee! Prachtig gewoon, zo’n natuurlijke rust en detail…..het blift me iedere keer weer verbazen als ik het hoor. Misschien leuk als Jaap hier eens over schrijft, een geheime tip in stekkerblokkenland!!!

    • #170234
      Tommd64 Tommd64Tommd64 Tommd64
      Deelnemer

      Tja, heren ik kan bovenstaande ervaringen alleen maar bevestigen. Strak laag, 3d beeld! Super ruimtelijk en gedetailleerd! En het meeste valt op dat je stereobeeld super schoon is. Heerlijk onvermoeid luisteren. Ik was wel wat gewend maar wist niet dat een stekkerdoos als deze mij zoveel plezier kon geven.. Eigenlijk verplichte kost om vanaf de basis te bouwen..

Weergave van 7 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.