vrijdag, maart 29, 2024

Furutech clearline optimizer

Weergave van 14 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168773
      Donald de JongDonald de Jong
      Deelnemer

      Hallo medeliefhebbers van de betere audio,

      Ik lees lovende reviews over de furutech clearline ncf optimizer,zelf denk ik er ook aan een aan te schaffen maar twijfel nog.ik lees regelmatig dat de ncf stekker in een al gefilterd stekkerblok gaat en het daar ook goed zijn werk doet,ik bezit een gigawatt pf-1 gefilterde verdeeldoos en zou willen weten of de furutech ncf stekker daar ook nog verbeteringen zoals in de vele reviews aangegeven kan aanbrengen…ik moet er bij opmerken dat ik een apart aangelegde audiogroep heb;maar dat zegt ook niet alles.

    • #170847
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Laat ik nu net een liefhebber zijn van de slechtere audio. Hoe meer het kraakt en piept hoe beter. Ik koop alleen maar rommel. Heb ik even pech hier in dit forum

    • #170852
      Anoniem
      Inactief

      @martijn: kinderachtige reactie die niet op dit forum thuis hoort.. @mods: lezen we mee?


      @donald
      : in mijn furutech stekkerdoos met reeds NCF maakt het een wezenlijk verschil in donkere achtergrond en soundstage. Contacteer een dealer en vraag er eentje op proef aan.. sowieso mag je m binnen 14 dagen retourneren en geld terug.. the proof is in the listening!

    • #170853
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Oef……..zeker azijn gedronken bij ‘t ontbijt.

    • #170854
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Mijn reactie kwam voort uit het feit en ergenis wie bepaald wat ‘de betere audio’ is. En welk bedrag bepaalt dan welke audio onder de ‘betere’ valt. Liefhebbers ‘betere audio’ klinkt toch als een vorm van snobisme en OSM (ons soort mensen).
      Met mijn budget kan ik ik bij lange na niet voldoen aan de prijzen die moeten worden neergelegd voor de ‘betere’ audio (zie mijn raspberry pi) De uitspraak ‘welkom liefhebers…..’ is geen oproep naar een groep audioliefhebbers in de categorie waarin ik verkeer, maar wel de grootste groep in realiteit. Maar ook deze groep zijn liefhebbers van audio en vinden hun plezier in dit forum. Dus nee…mijn reactie was zeker niet kinderachtig en raakte blijkbaar een snaar.
      In ieder geval veel plezier gewenst met uw ‘best wel dure en betere’ Furutech. Mijn stekkerdoos heb ik zelf gebouwd……

    • #170855
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      ‘Kinderachtige reactie’ is natuurlijk; Ik vind het een kinderachtige reactie. En dat mag.
      Maar natuurlijk wel beargumenteren waarom je dat vindt. En dan ‘mods lezen mee’, wie is er kinderachtig….?

    • #170856
      Anoniem
      Inactief

      Ok, ipv kinderachtige dan ‘gefrustreerde’ reactie.. er wordt volgens mij nergens een waardeoordeel gegeven wat ‘goede’ en ‘slechte’ audio zou zijn. Jij kiest er voor om je aangesproken te voelen en een ironische reactie te geven op een serieuze vraag. Niks azijn, gewoon respectloos.

      Mand. En nu weer naar muziek luisteren, iedereen op z’n eigen setje.

    • #170857
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Neem er nog eentje…..een glaasje azijn. Proost mand.

    • #170858
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Er wordt hier als een almachtige met waarde oordelen gesmeten als ‘gefrustreerd’ en ‘kinderachtig’ Dit is die ‘plantagementaliteit’ en reductionistische infantilisering over iemand die een goed onderbouwd oordeel geeft. En inderdaad, ‘t ging niet over goede of slechte audio, Maar wel over de ‘betere’ audio en de mythevorming over wie dat dan bepaald en welke prijs bepalend is voor de betere audio. Om mensen weg te zetten als ‘aangesproken te voelen’ en ‘ironische reactie’ is zeer van deze tijd. Of te wel; mond houden. Maar geamuseerd ben ik wel als een onschuldig grapje zoveel feodale reacties losmaakt bij OSM.
      Nogmaals proost en op naar het volgende proeverijtje.

    • #170859
      Anoniem
      Inactief

      Nou, dikke knuffel en nu weer lief, fijne avond Martinus.

    • #170860
      Donald de JongDonald de Jong
      Deelnemer

      Gelukkig hebben jullie het audiofiele meningsverschilletje weer bijgelegd,de furutech ga ik zeker een keer bestellen en uitproberen,het moet tenslotte wél een hobby blijven..

    • #170861
      Anoniem
      Inactief

      Pfffff.laat elkaar in ieders waarde.Niet iedere gedacht hoeft geventileerd te worden.Mag natuurlijk wel maar hoeft niet.
      Dusss.

    • #170862
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ik heb een woordenboek nodig gehad om alles te begrijpen wat er hierboven is geschreven. Geen behoefte om overal op te reageren. De oorspronkelijke vraag wil ik wel beantwoorden met mijn ervaringen. De Furutech clearline heb ik in het stopcontact in de muur bij mijn setje aangesloten. Geluid wordt er aangenamer door. Bijkomend voordeel is dat de led-lampen bij gebruik van dimmer niet meer flikkeren. Niet meer weg te denken en de 260 euro waard. Fijn dat we hier ervaringen kunnen delen het is al duur genoeg allemaal.

    • #170863

      Graag inhoudelijke reacties op de vraag van de vragensteller en/of het delen van gebruikservaringen over genoemd product.

    • #170866
      tsharskamptsharskamp
      Deelnemer

      Ik heb naar de clearline gekeken, geluisterd en toch voor een Akiko stick gekozen. Mijn systeem reageerde beter op de Akiko sitck dan de furatech clearline. Ook was de Akiko stick goedkoper. Niet dat de meteen doorslag gevend was.

Weergave van 14 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.