donderdag, maart 28, 2024

Even voorstellen Laan

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168428
      laanlaan
      Deelnemer

      Vanaf de seventies al audio hobbyist en groot liefhebber van muziek. Zonder te zijn belast met technische kennis en de vaardigheid zelf muziek te maken. Dat dan weer niet.. Ik wissel graag zo nu en dan iets in de set en heb daardoor al van alles gehad. Teveel om op te noemen. Soms heeft dat leuke verbeteringen opgeleverd, maar soms ook geen enkele. Of tijdelijk op basis van suggestie. 🙂

      Het systeem wat ik nu heb voor de echte luister uurtjes is:
      Roksan caspian M1 pre, M1 mono’s en Aurum Cantus Volla speakers. De cd collectie staat tegenwoordig op een synology NAS die verbonden is via een Tubulus usb kabel met een teac ud 501 dac. Voor spotify en radio gebruik ik (nog) een sonos die ook op de dac zit. Ik zoek daar nog iets anders voor dat op een hoger nivo presteert. Het liefst iets dat streamed en geen dac of pre-amp bevat, of draadloos werkt. Vrij basic dus. Suggesties daarvoor zijn welkom. Verder heb ik de caspian cd speler nog staan. Wordt erg weinig gebruikt. Iets waar ik de laatste tijd veel aandacht in heb gestoken is de bekabeling. Erg omstreden, maar goed. Ik heb wel de overtuiging dat als je daar aan begint dit door je hele set moet doorvoeren. Verschillen in kabels zijn gering (vind ik) dus meerdere geringe verschillen achter elkaar maken het de moeite waard. Mijn set hangt aan elkaar met overwegend een mix van Audio quest en Tubulus bekabeling. Grootste verbetering waren vreemdgenoeg de powercords.

      Ik hoop op dit startende forum leuke ervaringen te kunnen uitwisselen. Maakt het nog leuker deze fraaie en informatieve site te bezoeken!

    • #168939
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dag Laan,

      Welkom op Alpha!

      Leuk te horen dat je open staat voor alle facetten van de audio. We testen niet veel kabels op Alpha, maar gaan het ook niet uit de weg. En we horen natuurlijk de nodige modellen. Altijd weer interessant wat het doet.

      We hopen je veel tegen te komen op het Forum!

    • #168941
      laanlaan
      Deelnemer

      Kan me voorstellen dat je niet teveel je vingers brand aan kabels. Het is een omstreden onderwerp. Ze doen het, of niet. Of toch..? Zodra je je begeeft op het vlak van invloed op geluid wordt het link. Want waarom is dat dan? Genoeg stof voor discussie. 🙂

Weergave van 2 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.