donderdag, maart 28, 2024

Even voorstellen Huite

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168538
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Mijn naam ik Huite en ik woon in midden Limburg. Ben rond en tijdens mijn studententijd (al “even” geleden trouwens…) fanatiek met HiFi bezig geweest.
      Herinner mij uit die tijd een Micro Seiki DQX-1000 draaitafel met een Fidelity Research arm en een Moving Coil element. Daar was een pre-pre amp bij nodig om mijn Onkyo TX 4500 receiver (later vervangen door een Onkyo A-807 en T-403) geluid te ontlokken. Qua luidsprekers had ik een set Elipson B-1303. In 1983 werd het geheel aangevuld met een Philips CD-101 CD-speler. Zowel de 1303’s, de CD101 als beide Onkyo’s zijn nog (in prima staat) in mijn bezit. Daarna langzaam maar zeker mijn interesse in HiFi verloren.
      Een jaar of 2 geleden (op initiatief van mijn vrouw) de HiFi hobby weer opgepakt. Huidige set bestaat uit een Cord DAVE (DAC), een Chord SPM-1050 MK2 (eindversterker), een set B&W 808 D3 (luidsprekers), een Denon DSD-1520AE (SACD speler én DAC) en een getweakte Intel NUC die ik als Audio Streamer gebruik m.b.v. de Tidal Player en JRiver Media Center. De Denon 1520AE wordt overigens eerdaags vervangen door een Cyrus XT Signature CD transport.
      Bij toeval op Alpha-Audio terecht gekomen waar ik met veel plezier en waardering steeds vaker even kom kijken en lezen!

    • #169490
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Welkom Huite! Mooi dat je vrouw een positieve rol speelt in je audio-hobby. Je hebt een mooie set samengesteld. Veel plezier!

    • #169510

      Ik ben door mijn vader erin gerold.

      Mijn grootste liefde is het lowbudjet merk Telefunken. En ik schaam me wel dat ik geen Duitse hifi heb, maar dat komt nog wel.
      Ik kijk met een schuin oog naar Nubert, Raumfeld en ja ik moet zeker eens iets van Burmester hebben.

Weergave van 2 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.