vrijdag, maart 29, 2024

Even voorstellen: Douwe – op zoek naar tips :)

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168745
      DouweDouwe
      Deelnemer

      Hallo allemaal!

      Mijn naam is Douwe, ik ben op dit moment student en altijd erg graag met muziek en geluid bezig.

      De hobby is bij mij begonnen doordat ik tijdens mijn tienerjaren op de nodige plekken als DJ bezig was en ik mij altijd erg interesseerde in muziek en geluid. Ik had toen een mini ‘bedroom studio’ met KRK monitors wat mij toen erg beviel. Toen ik eenmaal op kamers ging wilde ik toch wat meer een setup waar ik lekker naar kon luisteren op mijn bank in plaats van achter mijn bureau in de near field positie van de monitors. De KRK’s werden dus verkocht en ik ben toen erg veel winkels langsgegaan. Uiteindelijk heb ik toen naar eigen zeggen en erg fijne set bij elkaar gezet bestaande uit:

      – Bowers & Wilkins CM1 S2 staande op NorStone Stylum 2 speaker stands
      – Cambridge Audio CXA60 versterker
      – Google Chromecast Audio (optisch aangesloten)

      Ik stream via Tidal en Spotify. Om een paar artiesten te noemen die ik de laatste tijd luister: Bløf, London Grammer, James Blake, Nick Murphy, ODEZSA, DROELOE (Beide erg electronisch en onbekend?).

      Ik sta eigenlijk altijd open om alles te luisteren aangezien ik nog zo vaak geweldige nieuwe en oude muziek vindt die ik leuk vindt.

      Luister suggesties altijd welkom!

      Ik heb onlangs de speaker kabels en stroomkabels vervangen met zelfgemaakte kabels. De speaker kabels zijn van Sommer Cable Elephant SPM440 en de stroomkabel van Belden 19364. Beide mooi afgewerkt met en sleeve en connectoren. Erg leuk projectje!

      Nu wilde ik graag mijn systeem upgraden en wilde ik allereerst de CCA vervangen.