vrijdag, maart 29, 2024

Even voorstellen: Douwe – op zoek naar tips :)

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168745
      DouweDouwe
      Deelnemer

      Hallo allemaal!

      Mijn naam is Douwe, ik ben op dit moment student en altijd erg graag met muziek en geluid bezig.

      De hobby is bij mij begonnen doordat ik tijdens mijn tienerjaren op de nodige plekken als DJ bezig was en ik mij altijd erg interesseerde in muziek en geluid. Ik had toen een mini ‘bedroom studio’ met KRK monitors wat mij toen erg beviel. Toen ik eenmaal op kamers ging wilde ik toch wat meer een setup waar ik lekker naar kon luisteren op mijn bank in plaats van achter mijn bureau in de near field positie van de monitors. De KRK’s werden dus verkocht en ik ben toen erg veel winkels langsgegaan. Uiteindelijk heb ik toen naar eigen zeggen en erg fijne set bij elkaar gezet bestaande uit:

      – Bowers & Wilkins CM1 S2 staande op NorStone Stylum 2 speaker stands
      – Cambridge Audio CXA60 versterker
      – Google Chromecast Audio (optisch aangesloten)

      Ik stream via Tidal en Spotify. Om een paar artiesten te noemen die ik de laatste tijd luister: Bløf, London Grammer, James Blake, Nick Murphy, ODEZSA, DROELOE (Beide erg electronisch en onbekend?).

      Ik sta eigenlijk altijd open om alles te luisteren aangezien ik nog zo vaak geweldige nieuwe en oude muziek vindt die ik leuk vindt.

      Luister suggesties altijd welkom!

      Ik heb onlangs de speaker kabels en stroomkabels vervangen met zelfgemaakte kabels. De speaker kabels zijn van Sommer Cable Elephant SPM440 en de stroomkabel van Belden 19364. Beide mooi afgewerkt met en sleeve en connectoren. Erg leuk projectje!

      Nu wilde ik graag mijn systeem upgraden en wilde ik allereerst de CCA vervangen.
      Toen ben ik laatst ook aan de haal gegaan met een Raspberry Pi streamer, wat ook een leuk project is. Pi 4 draait nu Moode Audio samen met de Tidal connect code die ik op een ander forum had gevonden. De Pi4 was via USB aangesloten op een DAC. Omdat ik een upgrade wilde ten opzichte van de interne CXA60 DAC had ik de SMSL SU-9 gekocht. Maar ik was niet erg tevreden met het geluid, het gaf wel een verbetering ten opzichte van CCA met CXA60 DAC maar niet voldoende, ik wilde toch net wat anders en was op zoek naar een grotere verbetering.

      Nu ben ik dus aan het kijken hoe ik mijn systeem verder uit wil breiden. Ik kwam de RME ADI-2 FS tegen, deze zag er erg interessant uit met veel functies. Wat me aansprak was dat het schijnbaar ook een redelijke hoofdtelefoon uitgang heeft. Dit leek mij interessant om ook de wereld van hoofdtelefoons te ontdekken (ook handig als mijn huisgenoten gek worden van de muziek op mijn speakers). Wil binnenkort eens de HiFiman Sundara gaan luisteren om te kijken of dat was is.

      Maar goed, ik raak al snel verdwaald door de grote hoeveelheid producten en informatie die er op deze wereld te vinden zijn. Hebben jullie tips/advies over hoe ik het beste mijn systeem kan uitbreiden/upgraden?

      Groetjes, Douwe

    • #170594
      Anoniem
      Inactief

      Hoi Douwe,
      Leuk je verhaal te lezen.De kabels die je zelf gemaakt hebt,welke stekkers heb je gemonteerd?En hoorde je geluids verschil?

      groet Ronald

    • #170599
      DouweDouwe
      Deelnemer

      Dag Ronald,
      Ik heb er WM AUDIO BS-512 op gemonteerd. De kwaliteit van de plugs is zeker niet het allerbeste, maar dat is ook te verwachten bij de prijs, verder wel prima. Het was voor mij de eerste kabels die ik gemaakt heb en dus deels een experiment en een leuk project. Er was wel een verschil te horen, vooral in het laag wat nu beter klonk. Dit heeft wellicht ook deels te maken met het feit dat ik de speakers nu bi-wired heb aangesloten ipv met de bijgeleverde speaker bridge.

Weergave van 2 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.