dinsdag, april 16, 2024

Even voorstellen discocandy

Weergave van 3 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168448
      discocandydiscocandy
      Deelnemer

      Hoi allemaal.
      Ook ik zal mij even voorstellen.
      Ik ben Freddy. AKA discocandy een naam die ik al jaren bij me draag als dj en disco freak.
      In mijn jonge jaren meer als danser bezig geweest en later wat dj werk gedaan.
      Muziek luisteren was meer om tot rust te komen en had een paar studio monitoren tot mijn beschikking.
      Tot ik bij een maatje kwam die serieus met zijn installatie bezig was.
      Een Openbaring! Helaas zoals dat gaat kwamen er te veel dingen op mijn pad om echt verder te gaan en bleven mijn monitoren dienst doen. tot ze echt op waren dit jaar. Nu was het tijd om er weer eens wat mee te doen.
      Helaas is mijn vrouw meer van het type.. als het draagbaar is, is het goed genoeg. (type SONOS)
      Dus koste echt wel wat moeite om haar over te halen. Zeker omdat ik met grote korting aan Sonos “kon” komen en thuis had getest.
      Maar door het lezen van wat artikelen hier kwam ik op het spoor van Teufel. (mijn dank daarvoor). Zeker het 8 weken testen gaf de doorslag en ik mocht zowaar de grote jongens hier neer zetten. de ultima mk2.
      en een nieuwe versterken een onkyo 515. Na een dagje luisteren was ik al verkocht.
      Er is nog veel meer dat moet verbeteren:

      Speler
      Op dit moment nog philips cd speler maar ik heb ook geen gevoel dat ik die moet gaan vernieuwen aangezien ik op dit moment al mijn cd’s heb gedigitaliseerd als flac en op mijn NAS heb staan.
      Op dit moment maak ik gebruik van een streamer van Minix aangezien ik ook graag films kijk leek mij dit een mooie oplossing aangezien de app van onkyo een ramp is met grote aantallen files. De minix is optisch verbonden met de onkyo.

      Kabels.
      Nu nog de kabels die ik bij mijn monitor had. redelijk maar hoor echt rommel te voorschijn komen bij wat moeilijker stukken.

      Versterker.
      Ook al heb ik deze net ik wil straks een beter versterker hebben als mij dat financieel toe laat.

      Ach moet wat te wensen houden 🙂

    • #169063
      discocandydiscocandy
      Deelnemer

      De speakers van mn maat uit die tijd warn deze:

      Elipson Eliplan

      Versterker Onkyo eind bak. welke weet ik niet meer maar was erg groot en goud met hout met 2 grote vu meters voorop.
      en Philips cd speler met losse DA converter.

    • #169065
      MarcelMarcel
      Deelnemer

      Welkom 😉

      De beperkingen in de moeilijkere stukken los je niet op met een ‘betere’ kabel. Speakers bepalen grotendeels de ‘sound’. Kabels in wat voor vorm ook geven minimale, als ze er überhaupt al zijn, verschillen. Mensen die hier veel geld aan hebben uitgegeven zullen het omgekeerde zeggen 😉

      Aangezien je al een streamer hebt zou ik geneigd zijn te zeggen dat je niet voor een receiver had hoeven voor een versterker.

      Ik weet niet of je vloerstaanders mee mag nemen naar een Hifi zaak maar aangezien Teufel nergens staat is het misschien een idee om eens te vragen. Dan kan je de nummers spelen met die ‘rommel’. Ik ben benieuwd of een versterker in de klasse €400-500 een aanzienlijke verbetering gaat geven. Wat versta je trouwens onder rommel? Bij disco als genre?

    • #169066
      discocandydiscocandy
      Deelnemer

      Hoi Marcel.
      Het werd een reciever omdat mijn meissie niet met de streamer overweg kan en gewoon radio3 wil luisteren.

      ik zal even kijken waar het mij het meest opviel. het was bijvoorbeeld een nummer van Daft punk (tron legacy) ik dacht Recognizer. kom er op terug als ik thuis ben zal ik hem nog even lekker opzetten okay?

      Ik denk ook dat dat best wel een pittig nummer is voor mijn setje.

    • #169072
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Rommelig laag kan ook aan de receiver liggen die geen controle meer heeft op de luidspreker. Een kabel gaat dat waarschijnlijk niet oplossen. Plaatsing van de speakers kan ook veel helpen.

Weergave van 3 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×