vrijdag, april 19, 2024

Even voorstellen :)

Weergave van 1 reactie thread
  • Auteur
    Berichten
    • #168756
      PeterPeter
      Deelnemer

      Beetje laat, maar toch maar ff doen dan 🙂

      Ik ben Peter, 51 jaar en doordat ik (zoals iedereen het laatste jaar) weinig heb kunnen doen naast thuis zitten en naar muziek luisteren/film kijken, heb ik mijn set de laatste paar maanden flink ge-upgrade 🙂

      Ik luisterde muziek via mijn Denon AVR 4308 en de Denon DVD 3903 met daarop de Infinity Kappa 8.1 (de USA versie met de bas reflex poort aan de voorkant).
      Ik wilde eigenlijk een nieuwe center speaker kopen, maar kwam in een deal terecht waar ik de Infinity Renaissance 90’s kon kopen.
      Dat bracht de passie voor audio weer helemaal terug en toen ben ik gaan zoeken naar andere manieren van muziek luisteren en andere luidsprekers en versterkers.

      Ik kocht 2 klasse D monoblokken met Hypex nCore versterkers, deze leverden wel genoeg power (2x 700W bij 4ohm en 2x 550W bij 2ohm) echter deze blokken leverden niet genoeg stroom voor de infinity speakers…

      Renaissance 90’s verkocht en de Infinity Kappa 9.2’s ervoor in de plaats gekocht en de Hypex klasse D ingeruild voor Custom D monoblokken, echter, deze hadden hetzelfde probleem, ook te weinig stroom en daarom klonk de muziek plat en kwam het niet uit de speakers.

      Uiteindelijk de Custom D (klasse D van Anaview) ingeruild voor een droom versterker; de Mark Levinson 433.
      Ik had ondertussen ook al de BlueSound node 2i gekocht, een Naim nDac (nadat ik de Chord Cutest en een Lampizator DAC had geprobeerd) en de Mark Levinson 38 voorversterker.
      Ook heb ik een Kemp stekkerblok gekocht en Ortofon interlinks en Ortofon luidspreker kabels (ik had eerst de Chord Oddyssy X kabels, maar die heb ik weer verkocht).

      De Infinity Kappa 9.2’s weer verkocht en een set Infinity Renaissance 90’s in de pianolak uitvoering gekocht, die heel mooi bij de Ml 433 passen.

      De uiteindelijke set is dus:

      Mark Levinson 433 eindversterker
      Mark Levinson 38 voorversterker
      Bluesound Node 2i streamer
      Naim nDAC
      Ortofon interlinks van streamer naar Ml 38
      Tellurium Q Ultra Black mk II XLR kabels tussen voor- en eindversterker
      Ortofon 8N-SPK8000 8-Nines Super Copper luidsprekerkabels
      Kemp elektroniks Power Strip

      Dus nu een heerlijke set, alleen ik blijf rondkijken om te verbeteren/proberen…ik kan het gewoon niet laten 🙂

      Volgende verbetering zal wel in de meterkast liggen…een aparte audio groep…en wat bas traps omdat ik resonantie heb in mijn woonkamer bij 30Hz (en dat vinden de buren minder prettig;)

      Anyway, ik blijf rondkijken omdat audio zo ontzettend leuk is!

      Groeten,

      Peter

    • #170669
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dag Peter!

      Welkom op Alpha Audio. En dank je voor het voorstellen!

      Prachtige set heb je… complimenten. We hopen dat je veel aan de artikelen en community op Alpha hebt.

      Groet!

Weergave van 1 reactie thread
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×