dinsdag, maart 19, 2024

Even voorstellen

Weergave van 5 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168717

      Beste Audioliefhebbers, hier mijzelf even voorstellen als nieuw lid op het forum.

      Mijn naam is Kees Oskam, ik woon in Middelharnis en ben al langere tijd gek op muziek en de mooie spullen hoe we dit naar onze smaak weergeven. Deze hobby is ooit begonnen in mijn tienerjaren met een gekregen 3in1 set, supermooi apparaat met een kapotte platenspeler. Na enige maanden deze kunnen repareren ( riempje, bedrading, soldeerwerk ) en trots beztter van een in die tijd geweldig klinkende Schneider set.
      Hierna verschillende Japanse merken gehad, betaalbaar maar zeker lekker klinkend.
      Mijn eerste duurdere set was de Aura 100 series van B&W, mooie versterker en cd, met een set Driade speakers.
      Verschillende Marantz PM series, Unison Research Unico en AVM sets. Speakers waren oa, Diapason nux, Final electrostaten, Usher Audio 6371, Usher Audio Mini Dancer dmd.

      Momenteel speel ik met de Gato Audio Dia400s versterker met ingebouwde netwerkkaart, een Audionet Art cd speler, Bluesound Vault ripper/player en de Scansonic MB3.5 met een Ansuz upgrade. Audeze LCD2C staat op de Audiolab MdacPlus.
      Bekabeling is meest van Ansuz ( power, speakerkabel, interlink ) uit de A series behalve 2 fantastische Tubulus Argentus AES en XLR interconnects die op de Dac hoofdtelefoonversterker aangesloten staan.

      In mijn gevoel een geweldig mooi set met realistische weergave waar ik dagelijks plezier van heb.

    • #170464
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Welkom Kees. Heb het meeste even even moeten opzoeken, maar lijkt mij een mooie set-up die jij hebt!
      Veel plezier hier.

      Ciao, Huite

    • #170465

      Dankjewel Huite,

      Setup bestaat inderdaad uit sommige elementen die niet alledaags zijn. De Gato Audio DIA 400S is bijvoorbeeld zo’n versterker die ver boven zijn prijsniveau presteert en er ook geweldig mooi uitziet. Niet super bekend, ook een beetje de schuld van de fabriek vanwege gekozen verkoopstrategie, zeker omdat er ook maar weinig dealers van dit merk zijn.
      Audionet is ook zo’n merk, super Duitse degelijkheid met een geweldige sound, die redelijk onbekend is omdat ze zich weer richten op een veel duurdere niche markt. Prachtig spul maar soms absurd geprijsd, mijn idee betreft de prijsstelling natuurlijk en zegt niets over of dit het wel of niet waard is. 22kg CD speler die voortreffelijke match met de Gato.
      Scansonic is wel iets bekender, jammer genoeg niet helemaal om zijn eigen kwaliteit maar zoals iedereen het maar zegt “Met Raidho DNA”. Maar ja, wat is er mis mee om op de naam van je grote broer mee te liften wanneer de techniek waarmee je bebouwd wordt door deze wordt beïnvloed of direct wordt gebruikt.

      Heeft me best wel even tijd gekost om de samenstelling optimaal te krijgen hoor. Ook een CEC loopwerk uitgeprobeerd maar deze was naar mijn smaak geen mooie match. Voor de mensen die direct roepen dat een loopwerk geen eigen geluid heeft, zelf ervaren dat dit wel degelijk uitmaakt. Bouwwijze, gebruikt loopwerk, voeding, digi klok enz.

      CD speler ga ik wel in de toekomst upgraden naar de Gato Audio CCD1 speler. Geweldig mooi, zou iedere liefhebber die in de gelegenheid is adviseren hier eens naar te luisteren of te overwegen wanneer je in de markt bent voor een premium CD speler.

    • #171011
      tsharskamptsharskamp
      Deelnemer

      Welkom Kees, Leuke set.

      Maar zie daar “Scansonic MB3.5 met een Ansuz upgrade” ? Wat mag dat dan zo wel zijn zo’n upgrade set voor de Scansonic MB3.5

      Of lees dat verkeerd en is de upgrade set iets aparts?

      Heb zelf ook de Scansonic MB3.5

    • #171609

      Excuus voor de late reactie, gewoonweg niet gezien

      De MB3.5 was in de garantie periode al eens ingeleverd om na te kijken in verband met een voor mijn gevoel irritante toon die zo nu en dan op de voorgrond stond. Nagezien, doorgemeten enz niets aan de hand gaf de dealer aan. Toontje kwam snel weer omhoog en ook na vervangen van de bandtweeter nog aanwezig. Lang verhaal naar de beste oplossing was deze naar Denemarken terug te sturen, ook omdat Scansonic zelf deze vraag eerder had gehad. Leen speakers en de speakers op reis.

      Bleek daar dat in het scheidingsfilter een haarscheurtje zat en bij drukopbouw van de sidewoofer storing op kwam zetten. Fabrikant blij dat ze antwoorden op eerdere vragen had en mij is aangeboden de interne bekabeling en onderdelen op het scheidingsfilter te upgraden naar door Raidho gebruikte materialen.

      Eigenlijk al met al best snel opgelost door de leverancier en fabrikant, mooie Sonus Fabers te leen gehad en een net iets mooier klinkende Scansonic MB3.5 uiteindelijk terug. Eigenlijk vond ik de grootste plus dat het geluid ook met minder volume spelen mooier los kwam van de speaker.

      Scansonics heb ik inmiddels niet meer, tijdje terug een erg mooie aanbieding gehad op een set Usher audio Mini Dancer 2 Diamond versie 2. In het verleden van Usher de Mini Dancer X Diamond, de BE718 en de 6371 BE gehad die me klankmatig erg goed bevielen.

      De nieuwe Usher’s zijn geweldig mooi, rust in het geluidsbeeld is eigenlijk de grootste aantrekkingskracht. Laag gaat heel erg diep door en hiervoor heb ik er direct Isoacoustics Gaia voetjes onder gezet, midden is warmer dan gemiddeld maar zeker niet sloom of dat het een brij wordt. Hoogweergave tov de MB3.5 is gewoon anders, de Diamond tweeters zijn absoluut niet scherp klinkend (of zo aanwezig als op bv de B&W 8 series) maar anders dan bij een bandtweeter.  Misschien het beste te omschrijven als dat je bij de MB3.5 meer in een grote ruimte luisterde en de Ushers meer een live in je huiskamer intiemer beeld neerzet.

    • #171610
      tsharskamptsharskamp
      Deelnemer

      O dat is erg mooi op gelost. Ik ben nog super blij met mijn Scansonics mb3.5 staan ook op gaia III. Maar ze zijn redelijk gevoelig voor de plaatsing in mijn huiskamer dan.

       

Weergave van 5 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.