Even voorstellen

• Aanmaker
    Onderwerp
  • #79982 Citeer
    laurensLaurens
    Deelnemer
    Up
    0
    Down
    ::

Hallo allemaal,

Ik ben Laurens en bekijk met regelmaat de website van Alpha Audio. Ik heb audio altijd al interessant gevonden, maar nooit echt m’n best gedaan om een leuke set op te bouwen. Tot vorig jaar luisterde ik nog naar een Onkyo TX-SR507 met Pioneer zuilen. Hoogste tijd voor wat anders dus 🙂

Het is nog een work in progress, maar heb nu het volgende staan:

• Cambridge Audio CXA60
    • Q Acoustics 3050
    • Audio Technica LP120
    • Pioneer PD-S507
    • Raspberry Pi 3 met HifiBerry Digi+ pro

Op de platenspeler heb ik een Technics headshell met Ortofon 2M Red element gemonteerd en de vilten slipmat vervangen door een Tonar Cork ‘n Rubber slipmat. De HifiBerry is voorzien van een iFi iPower adapter.

Qua prijs/prestatie verhouding ben ik tot nu toe erg tevreden. De versterker verdient op papier wellicht betere speakers, maar ik was tijdens de luistersessies zo positief verrast door de 3050’s dat ik daar uiteindelijk voor gegaan ben.

De volgende stap wordt eerst een ander AV meubel, daarna zijn de bekabeling, platenspeler (losse pre-amp en de speler modificeren of vervangen) en cd-speler (modificeren of vervangen) aan de beurt.

Weergave van 3 reactie threads
  • Auteur
    Antwoorden
    • #80043 Citeer
      Anoniem
      Up
      0
      Down

Leuke basis samengesteld Laurens. Zwaartepunt op de wat oudere bronnen zo te zien (LP en CD). Ben zelf volledig over op streaming waarmee ook een hoog niveau kan worden bereikt. Benieuwd naar hoe je verder gaat!

• #80256 Citeer
      Jaap VeenstraJaap Veenstra
      Sleutelbeheerder
      Up
      0
      Down

Welkom! Leuke set!

• #80643 Citeer
      laurensLaurens
      Deelnemer
      Up
      0
      Down

Thanks, Huite en Jaap 🙂

@Huite: Qua gebruik ligt het zwaartepunt ook al wel op streamen, met de Hifiberry Digi+ Pro als transport en die bevalt eigenlijk erg goed. En verder vooral vinyl, want dat is gewoon heel leuk 🙂

• #83135 Citeer
      Up
      0
      Down

Hallo allemaal

Ik ben Gerrit, 59 jaar uit Groesbeek

Mijn set bestaat uit:
      – Luidsprekers Dynaudio Focus 260
      – Streamer/Dac Pioneer NA-70-S
      – Blueray-speler Denon DVD-3800BD
      – Koptelefoon AKG701

Ik ben van plan om op termijn de Marantz+Pioneer te vervangen voor 1 All-In-One
      (of heel mischien over te gaan op actieve speakers)

Weergave van 3 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.