donderdag, april 25, 2024

Even voorstellen…..

Weergave van 0 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168552
      Gabor VanemanGabor Vaneman
      Deelnemer

      Ook ik kan niet achterblijven…..Mijn naam is Gabor.

      Al een poosje volg ik de Alpha Audio website met plezier, tijd om voor te stellen. Woon in het midden van het land en geniet elke dag van muziek!

      De liefde voor muziek is er al met de paplepel ingegoten. Thuis stond de muziek altijd aan, maar dan ook echt altijd. Dit fenomeen heb ik overgenomen en hoewel ik niet altijd echte luistersessie’s heb als jonge vader geniet ik elke dag van muziek. Ik luister werkelijk van alles, klassiek (Verdi) tot en met Blof of Kensington, dan weer Nirvana en tijdens een krachtraining kan Brennan Heart door mijn oordopjes knallen. Het is maar net hoe mijn humeur is en hoe de pet staat.
      En tsja, het hifi-virus is een mooi virus…elke keer als ik een upgrade had klonk het beter en hoorde ik meer waardoor ik opnieuw al mijn cd’s moest afspelen met een glimlach.

      Ooit begonnen met een oude AMC versterker van mijn ouders i.c.m. een AMC cd speler. Ik speelde destijds ook al via een PC, weliswaar via 3,5mm naar stereo cinch, maar het was erg leuk om ook met te gamen.

      Gedurende de tijd van alles gehad maar dit is wat ik me nog herinner:

      Marantz PM 7000
      Tannoy speakers
      Rega Apollo
      Driade speakers
      Mission speakers (type ben ik vergeten)

      Toen de Apollo overleed en streaming in opkomst was ben ik op basis van de Best Buy Guide van Tweakers.net een HTPC gaan bouwen. SSD, grote cpukoeler die op laag RPM draait, fluisterstil! Erg mooi in een Silverstone behuizing. De HTPC draait op Windows i.c.m. J River mediacenter en is aangesloten op een Musical Fidelity M1 DAC.

      Dus huidige setup:
      Marantz p 7200 (kan ik klasse A, maar ik vind dit te warm klinken, AB is mooier en laat meer detail horen)
      Musical Fidelity M 1 DAC
      Zelfbouw HTPC i.c.m. J RIver + Android app EOS (AANRADER!)
      Mission 753 luidsprekers + Mission Z serie luidsprekerkabel
      Triple M audio USB kabel
      Verder staat er nog een 40 inch tv en een PS3.

      Al met al ben ik heel tevreden en zou ik op termijn wel willen upgraden. Ik mis wat detail en strakheid en ga eens rustig op zoek naar een versterker i.c.m. een DAC zodat er weer een doosje minder staat. Hierna wil ik (samen met vriendin) eens luisteren naar anders speakers om zo weer jaren te kunnen genieten.

      Anyways, mooie hobby en het is fijn om elke dag te genieten van muziek.

Weergave van 0 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×