zaterdag, april 27, 2024

Even een introductie van mezelf, Johan.

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168508
      JOHANNEZZJOHANNEZZ
      Deelnemer

      Hallo muziekliefhebbers,

      mijn naam is Johan van Straaten en sinds 1984 woon in Arnhem. Ik ben van 1963, en werk bijna 25 jaar als meubelmaker/interieurbouwer.

      Muziek is mijn grote passie, zowel om te luisteren, om te maken, als ook ( voor mij heel belangrijk) om op te swingen.

      Mijn installatie bestaat uit een samenraapsel van apparaten en heeft altijd de apparaten die ik destijds, in 1985, kocht als basis gehad. Om eerlijk te zijn, heb ik al heel lang niet een budget om mijn audiosysteem op te waarderen. Geld kun je maar één keer uitgeven en “als het niet kapot is, kan het dus nog wel een tijdje mee”. Kwestie van ( financiële ) prioriteiten.

      Ik ben hier terechtgekomen omdat ik op dit moment toch dringend ( vind ikzelf, mijn vrouw gaat hierin niet geheel mee ) echt wat dingen moet vervangen.

      Ik wil ten eerste iedereen hier en met name de webmaster(s) complimenteren met deze mooie site. Ook wil ik even kwijt dat ik niet altijd even handig ben, op het digitale vlak, maar ik sta uiteraard open voor positieve kritiek, zeker als ik toch in mijn onhandigheid iets “raars” doe.

      Tot slot mijn hardware.

      Ik heb nu voor in de huiskamer:

      -Magnat all ribbon 6 speakers
      -Marantz pm-68 geïntegreerde versterker
      -Kenwood dp-7060 cd speler
      -Sony tc-kb920s cassettedeck
      -Thorens 160mkII. draaitafel
      -Technics st-g470l tuner
      -AKG K271 headphone
      -Asus laptop Intel core i7
      -Native Instruments Komplete Audio 6 geluidskaart.

      Over het algemeen apparaten met flink wat kilometers op de teller, en soms ook verre van high-end audio. Het zijn meer trouwe werkpaarden die wel wat meegemaakt hebben. Daarom zal ik zelf ook niet zo snel iets negatiefs over deze apparaten schrijven. Ze hebben kortom voor heel veel luisterplezier gezorgd.
      Ik ben behoorlijk kritisch, maar persoonlijk hoor ik liever op het juiste moment een topnummer op een transistorradiootje van 40 jaar oud, dan een verschrikkelijk nummer op een topinsallatie. De liefde voor de muziek komt voorop, dan pas mijn liefde en interesse voor goede apparatuur.

      -Mijn Fiio X3 mkII prik ook regelmatig in.

      Deze laatste gebruik ik, mobiel, dagelijks met Pioneer DJE 2000 IEM. Lekkere combinatie na een beetje EQ, want de Pioneers hebben een nogal stevige, maar ook zeer diepe, warme, strakke bas. Ze komen dan ook uit Pioneers pro dj lijn: prominent aanwezig bij talloze live event en in clubs. TIP!!! Ze zijn af en toe flink afgeprijsd. De kabel zou ik dan wel opwaarderen, want dat kan!

      A.s. maandag komt een ARCAM FMJ T32 FM/DAB+ TUNER SILVER mijn Technics ( begint na meer dan 30 jaar trouwe dienst toch echt kuren te vertonen ) vervangen.
      Verder wil ik heel graag ( en liefst snel )een Cambridge CXA80 als nieuwe krachtbron. Volgens mij moet ik nog even oefenen op een overtuigend verhaal aan mijn vrouw.=;)

      Vriendelijke groet,
      Johan van Straaten

    • #169247
      Theo van KolTheo van Kol
      Deelnemer

      welkom bij dit forum, ja je moet samen iets leuks met de muziek doen ook je vrouw moet er iets mee toch succes er mee.

    • #169248
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Welkom op het Forum! We hopen dat je er veel kan leren!

Weergave van 2 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×