donderdag, maart 28, 2024

Ervaringen bluesound

Weergave van 10 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168529
      edjepetjeedjepetje
      Deelnemer

      Mijn eerdere onderwerp is zonder tekst geplaatst, vandaar nogmaals de vraag, nu wat korter. Ik lees goede reviews over de bluesound node 2, echter volgens speciaalzaken zijn die niet helemaal terecht, de werkelijke gebruikservaringen zouden veel minder goed zijn, wat zijn jullie ervaringen en waarom hebben jullie gekozen voor de bluesound en niet voor de Sonos connect?

    • #169507
      RokxRokx
      Deelnemer

      Hoi,ik weet niet of je onderhand al tot aanschaf bent overgegaan. Bij deze mijn ervaringen na 9 maanden Bluesound node2 gebruik.
      Uiteindelijk is mijn keuze op de Node2 gevallen omdat deze gebruiksvriendelijk is. De app werkt goed voor mijn gezinsleden. Dat was een voorwaarde. De standaard Spotify app maakt ook contact met de Node2, dat werkt prettig. Voor Qobuz, en nu ook Tidal, is er een geïntegreerde app. Deze werkt goed, maar is iets minder gebruiksvriendelijk dan de standaard App. De standaard App van Qobuz en Tidal Kan geen rechtstreeks contact maken met de Node2 voor zover ik weet. Radio Paradise is een gratis radiozender die ik via de Node2 heb ontdekt, deze staat thuis bijna de hele dag aan. Ik ben zeer tevreden over het geluid. Maar dat hangt uiteraard af van de rest van de audio keten.
      Ik heb bewust niet gekozen voor de Sonos omdat deze m.i. niet genoeg is voorbereid op toekomstige ontwikkelingen, pa mbt high-resolution audio. Maar respect voor Sonos. Ze hebben iets heel moois neergezet de afgelopen jaren. Ik denk dat de Elac Streamer een geduchte concurrent is, oa door geïntegreerde Roon. Maar het prijsverschil is wel groot. Hopelijk heb je hier wat aan

    • #169534
      Mart DekkersMart Dekkers
      Deelnemer

      Ik zit te denken aan de node2, allen ik heb ruim 3600 cd’s op mijn nas staan met ongeveer 250000 nummers zowel in mp3 als flac. Ondersteund de node flac? en kan de node zo;n grote collectie aan? Ik heb nu nog de squeezebox touch maar die wordt steeds minder ondersteund. Zo is spotify vorige week ook verwijderd. Ik stram spotify nu naar een google play audio, digitaal aangesloten op een mdac. Het apparaatje kost maar 39 euro maar is alleen voor spotify.

    • #169571
      luisterluister
      Deelnemer

      Sonos was voor mij de eerste streamer. Leuk om mee te beginnen maar vooral voor MP3. Nadat ik de smaak te pakken had overgegaan op de BlueSound Node. Wat een verbetering. Toen de Node 2 kwam gaan luisteren en meteen gekocht. Ongeveer een jaar geleden dacht ik met een Linn DS een veel betere streamer in huis gehaald te hebben. Dit viel mij behoorlijk tegen. Het bedieningsgemak kan al helemaal niet in de schaduw staan van de Node 2. Het geluid is heel steriel en boeide mij ook niet. Daarna een Naim Superuniti all in one met een nieuwwaarde van maar liefst €5000! Tweedehands werd dat €3500, klonk veel beter dan de Linn DS en ietsjes beter dan de Node 2. Het bedieningsgemak bezorgde mij echter zoveel ongemak dat ik die ook snel weer verkocht heb. Als je echt duidelijk hoorbaar beter wilt en niet wilt inleveren op bedieningsgemak zal het heel moeilijk worden. BlueSound heeft voor “slechts” €549 een koopje waar de concurrentie al jaren geen antwoord op heeft.

    • #169573
      RokxRokx
      Deelnemer

      Leuk om te lezen dat de Node2 bevalt. Ik kreeg recent de tip een Audioquest JitterBug aan te sluiten als tweak. En ja, dit werkt hoorbaar! Is de investering waard, misschien via Marktplaats voor een leuk prijsje?

    • #169585
      WillemWillem
      Deelnemer

      hoi, heb de node2 nu een paar weken in gebruik… en het klinkt fantastisch, detail rust stilte enz. ben er helemaal blij mee.
      gebruik de analoge uitgang, aan gesloten op een Menno van der Veen buizenversterker.
      nu nog mijn harde schijf eraan, hij ziet hem wel maar ik krijg geen info van de schijf.. ..iemand een idee wat een goede combinatie is…schijf, bestanden…..

    • #169592
      WillemWillem
      Deelnemer

      Theo bedankt voor je reactie, dacht hè usb schijf eraan en gaan.
      De node2 aangesloten via de ethernet met KPN modem…. maar wat is een goede en betaalbare oplossing om mijn cd’s te rippen, welk format en op welke harde schrijf/nas…op mijn oude schijf staat ong. 350g muziek in verschillende formats…alvast bedankt.groet Willem

    • #169593
      Mart DekkersMart Dekkers
      Deelnemer

      Dit weekend was er een grote update van bluesound. Sindsdien had ik last van dropouts tijdens het afspelen van flac bestanden. De node2 is bekabeld aangesloten. Uiteindelijk de node herstart. Ik kon deze optie alleen vinden via de windows app. Nu zijn de problemen voorbij. in de frtizbox de node meer bandbreedte gegeven.

    • #169594
      Mart DekkersMart Dekkers
      Deelnemer

      Een tip, op tunnl app kun je de gratis zenders van HiOnLine ontvagen. Het is een Nederlander die deze zender mogelijk heeft gemaakt. Er zit geen reclame in en je hebt verschillende kanalen zoals, lounge,jazz,klassiek enz. Ik vindt het een heerlijke zender.

    • #169896
      marlobraammarlobraam
      Deelnemer

      Hallo Mart,ik heb jou tip inzake HiOnLine opgevolgd. Ik heb een Vault2, heb in het menu geklikt op Tuneln en vervolgens gezocht naar HiOnLine maar kreeg geen hits. Zijn deze zenders gestopt of doe ik iets fout?

      Vriendelijke groet en alvast bedankt.

    • #169971
      Speakerfreak1Speakerfreak1
      Deelnemer

      Wie weet of heeft ervaring met het verschil in weergave tussen de Node en de Node 2 [i]
      Overigens wil ik wel even kwijt dat de keten achter de streamer belangrijk is, maar
      ik denk dat je weergevers het belangrijkste zijn in dit verhaal.
      Ik ben voortdurend op zoek naar de beste weergave, ik bouw dan ook veel speakers zelf, maar wel aan de hand van bestaande ontwerpen.ik ben in het bezit van electrostaten,hoornsystemen,basreflex en gesloten systemen.
      Natuurlijk zijn er verschillen dat moet ook want anders heeft de commercie niets te doen.
      Ik mis bij de eenvoudige node die ik heb, de weergaves dsd en mqa formaat, wie heeft ervaring met deze fomaten?

    • #169528
      edjepetjeedjepetje
      Deelnemer

      Dank voor je reactie! Inmiddels heb ik een node 2 te leen van een buurman. Bevalt erg goed! Ik kijk eerst even op marktplaats of ik een tweedehands exemplaar op de kop kan tikken, en anders ga ik voor een nieuwe!

    • #169574
      edjepetjeedjepetje
      Deelnemer

      Van een jitterbug had ik nog niet eerder gehoord! Heb even gelezen wat het is, wat ik mij afvraag is of deze ook werkt als ik spotify gebruik op de node 2, weet iemand dat?

    • #169588
      Gast AuteurGast Auteur
      Deelnemer

      Gebruik je ethernet (RJ45 of WIFI) of USB.
      En niet onbelangrijk: Het filetype (container) op je harde schijf? Wordt dit door BS N2 ondersteund?
      Groet
      Theo

Weergave van 10 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.