vrijdag, april 19, 2024

Ervaringen/advies PC speakers

Weergave van 7 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168651
      Anoniem
      Inactief

      Ik ben op zoek naar een set goede monitor speakers voor mijn PC. Analoge aansluitingen van mijn moederbord heb ik een setje Focal XS Book aangesloten die aan weerszijden van mijn scherm staan.Die klinken op zich prima maar ik zou soms een wat meer solid sound willen. Ik heb inmiddels via de opt. out van het moederbord een Denon AVR-3806 aangesloten en deze klinkt via een hoofdtelefoon Beyer Dynamic DT 770 Pro geweldig gedetailleerd. Nu wil ik ook een set niet al te grote speakers (monitors of boekenplank) aanschaffen en ben mij aan het orienteren. Ik denk niet aan actieve speakers omdat de Denon AVR 3806 al een mooie versterker is. Mijn max. budget is ca. 1000 a 1500 euro voor een speaker setje. Ik zie bijv. mooie Dynaoudio BM 5 mk III en div. Elac’s die mij aanspreken, maar ik hoop dat er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en mij kunnen adviseren.

    • #170024
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Probeer eens te kijken bij Swans of de betere modellen van Edifier. Die S2000Pro is echt niet verkeerd!

    • #170026
      Anoniem
      Inactief

      Indrukwekkende speakers maar het zijn actieve speakers lees ik. Betekent dit dat mijn Denon AVR 3806 met niet actieve speakers een mindere kwaliteit geluid oplevert dan actieve speakers zoals de Edifier?

    • #170035
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Willem op ‘n PC gaan normaal gesproken aktieve speakers, de voorversterker zit ook op de audiokaart (intern) of op de externe usb geluidskaart

      Je haalt twee zaken doorelkaar, indien passieve boxen worden aangesloten op een (geïntrigeerde) versterker dan wordt de PC ook hier op aangesloten.

      Als de PC in de woonkamer geplaatst is dan, zijn extra speakers overbodig

      De weergavekwaliteit wordt bepaald door de zwakste schakel
      als je luidsprekerboxen van €100.000,– aansluit op een versterker van €500,– dan…

      De door Jaap (heeft goeie oren) aanbevolen aktieve speakers zijn gewoon perfect
      Er zijn betere bijvoorbeeld de

      Review Grimm LS1be

      Met vriendelijke groet van DE muziekliefhebber

    • #170036
      Anoniem
      Inactief

      Hallo Ferdy, Dank voor je reactie. Ik ben in mijn vraagstelling niet duidelijk genoeg geweest. Mijn pc dwz de analoge uitgang van de geïntegreerde geluidskaart van het moederbord is aangesloten op de een setje Focal XS book (actieve) speakers. Op de digitale SPDIF uitgang van de geluidskaart is een Denon AVR 3806 (class A RECEIVER) aangesloten. Ik heb geen luidsprekers op de AVR aangesloten maar gebruik hierop alleen een Beyer Dynamic DT 770 koptelefoon. Ik wil graag meer sound dan de Focals nu bieden. Mijn dilemma is dus:
      1. Koop ik een set niet actieve speakers die ik op de Denon receiver aansluit of:
      2. Vervang ik de Focal XS book door de jullie gesuggereerde actieve speakers?

      Bij voorbaat bedankt voor reacties

      Willem

    • #170040
      Vincent KarsVincent Kars
      Deelnemer

      Even gluren bij Focal:
      Frequency response (±3dB) 60Hz – 22kHz
      Response at -6dB 44Hz
      Power 2 x 20 Watts RMS

      Ik denk dat deze speaker wat mager is aan de bas kant.
      Een subje of een active die wat dieper gaat lijkt mij de beste oplossing.
      Kijk eens bij de usual suspects als Genelec, Adam, Abacus, etc.
      Een lijstje: http://www.thewelltemperedcomputer.com/HW/ActiveSpeakers.htm

    • #170045
      Anoniem
      Inactief

      Inmiddels heb ik een set Edifier S2000Pro aangeschaft en optisch aangesloten op mijn Pc. Ik ben onder de indruk van het geluid. Dank voor de reacties.

    • #170400
      Ron WatervalRon Waterval
      Deelnemer

      Hi all,

      Ik ben opzoek naar een USB speakerset 2.0 voor het luisteren van muziek vanaf mijn PC (voornamelijk Spotify). Mijn budget is ±€250,-. Nu zag ik dat de, in middels misschien wat verouderde, Kef Egg behoorlijk in prijs zijn gedaald en binnen mijn budget vallen. Heeft iemand ervaring met deze set of kan ik beter kijken naar andere luidsprekers?

      Ik benieuwd naar jullie mening en advies.

Weergave van 7 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×