vrijdag, maart 29, 2024

Ervaring met Oehlback Powersocket 907

Weergave van 5 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168675
      Justin -Justin –
      Deelnemer

      Hi allemaal!

      Enige tijd al orienteer ik me op een nieuw stekkerblok voor mijn hifi set als upgrade. (Hegel H90, Bluesound Node2, KEF R3) Ik gebruik nu een simpel Praxis blok.
      Nu kom ik de bekende Supra Mains blocks tegen en de Powerquests van Audioquest, beiden met goede reviews, maar ik zie van de Oehlback Powersocket 907 weinig reviews. Heeft iemand hier ervaring mee? (Hij is prijstechnisch en qua functionaliteit een goede mix tussen de Audioquest en de Supra)

      Wat ik vooral interessant vind is een blok zonder vast snoer (daarom valt de Powerquest eigenlijk af omdat het snoer te kort is, heb 4 meter nodig) en filtering per aansluiting.

      Of weet iemand nog andere alternatieven die de moeite waard zijn om naar te luisteren? Ik zoek iets in de prijsklasse tot 250 euro.

      Dank!

    • #170169
      fernand lambertfernand lambert
      Deelnemer

      Ik gebruik al en tijdje de SUPRA MD06-EU/SP en ben er tevreden over, die heeft ook 1 niet gefilterde aansluiting voor eindversterker en een aflopende filterwerking op de overige 5 aansluitingen

    • #170170
      Justin -Justin –
      Deelnemer

      Hi Fernand,

      Bedankt voor de reactie. De blokken van Supra staan eigenlijk bovenaan mijn lijstje. Die gaat het denk ik worden.

      Wel een vraag nog: ik lees dat in jouw antwoord, maar ook op andere plaatsen, dat het beter is om een ongefilterd punt te gebruiken voor de eindversterking. Er is ook best wat discussie over of dat nou klopt of niet. Ik ben benieuwd wat het idee (de technische kant) daar achter is. En wat is jouw ervaring daarmee? Merk jij verschil tussen ongefilterd en gefilterd voor de versterker?

    • #170171
      fernand lambertfernand lambert
      Deelnemer

      Mijn eindversterker op de ongefilterde aansluiting en deze ernaast dewelke de minst gefilterde zou moeten zijn volgens de ‘kleine’ handleiding heeft bij mij geen hoorbaar verschil. Misschien dat iemand anders wel verschil hoort maar ik niet. Pas op, er zullen zeker wl betere zijn maar aan die prijs betwijfel ik het, ik had ook recent ook een AQ Niagara op bezoek en vond die na een week gebruik hard klinken.

    • #170172
      Justin -Justin –
      Deelnemer

      Hi Fernand,

      Zo zie je maar weer: Iedereen is anders en prijs is niet alles 🙂 Zelf proberen is nog altijd de beste bron natuurlijk 🙂

      Bedankt voor de input!

    • #170177
      luisterluister
      Deelnemer

      De Oehlback Powersocket 907 lijkt mij technisch gezien de meest uitgebreide. Als enige heeft hij fasecontrole wat toch wel makkelijk is. Hij is als goed tot zeer goed getest bij HiFi test, Heimkino en AV magazin. Als je twijfelt mag je hem natuurlijk altijd proberen en binnen de gestelde termijn van de winkel weer terugsturen. Vanzelfsprekend wel in de originele verpakking en onbeschadigd. Succes!

Weergave van 5 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.