woensdag, april 24, 2024

Denon,Musical Fidelity,Beyerdynamics, Audioquest, Logitech Harmony

Weergave van 3 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168576
      Marco TuinsmaMarco Tuinsma
      Deelnemer

      Hallo iedereen.

      Ik zit met een tot nu toe(en mogelijk nog langer) vervelend probleem.

      Ik heb een Denon AVR-X4100W die door een Logitech Harmony Companion op afstand bediend wordt. de AVR beschikt over de mogelijkheid om met verschillende zones te werken.
      Nou heb ik een Musical Fidelity met een Beyerdynamic DT990 600ohm gekocht met de bedoeling die via Audioquest Golden Gate te gebruiken op Zone 2 van de AVR, zodat ik naar muziek kan luisteren en mijn vrouw tv kan kijken. in principe werkt dit concept geweldig, maar ik krijg het op de Harmony Companion niet voor elkaar om zone 2 bediend te krijgen zonder de macbook.
      ik heb uiteraard de site van Logitech geraadpleegd en zij schrijven dat er wel een Zone 2 bediend kan worden, ik krijg het dus niet voor elkaar,.!
      Iemand die hier ervaring mee heeft??en hopelijk ook de oplossing??

    • #169681
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Beste M Tuinsma,

      Dacht kijk op de site, maar kom niet verder dan https://support.logitech.com/nl_nl/category/harmony#2main-a Want niet alleen de service, maar ook de site, is beslist geen topper. Maar volgens mij, werkt deze afstandsbediening niet met een infrarood signaal. Maar via wifi, en dit zal waarschijnlijk ook in handleiding staan.

      Met vriendelijke groet,
      Ferdy

    • #169682
      Marco TuinsmaMarco Tuinsma
      Deelnemer

      Hallo ferdy,
      Dank voor je reactie.
      Het klopt idd dat de ab met WiFi werkt. De companion heeft een appartement ontvanger die zowel met de ab als dmv een app ook met de telefoon werkt. De ontvanger vertaald het signaal naar IR en zodoende wordt het allemaal begrepen door de verschillende apparatuur.
      Dat is het probleem ook niet.
      Met de originele ab van de Denon, kan ik zonder enige moeite Zone 2 bedienen. En dit zou óók met de companion moeten kunnen, maar helaas is dit tot nu toe nog steeds niet gelukt. Het is een erg uitgebreid verhaal om hier te beschrijven hoe de companion ingesteld kan worden, maar in het kort (staat in de beschrijving ook zo) komt het er op neer dat je de Denon 2x in de companion moet programmeren, evenals de andere te bedienen apparatuur, echter, wanneer ik dat doe, en bijv naar muziek op de koptelefoon wil luisteren op zone 2 en verander daar van input, dan gaat op zone 1 de verandering mee.dit komt waarschijnlijk omdat de companion niet “weet” dat het op dat moment alleen zone 2 moet bedienen. Vrij vervelend allemaal.

      Mvg MTuinsma

    • #169684
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dan vrees ik, dat ook Lochitech, zich gedraagt als Marantz en HP. Vroeger als je problemen had met producten van de A merken, dan werden deze opgelost. Nu worden de hard en software fouten, niet opgelost. Er zit volgens mij een bug, in de software. Heb je gekeken of er een update is voor de ab? Want ik weet zeker dat er sprake is van een bug.
      Mvg en een prettig weekend,
      Ferdy

Weergave van 3 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×