zaterdag, april 20, 2024

Closedback headphones

Weergave van 3 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168809
      tsharskamptsharskamp
      Deelnemer

      Hoi,

      Iemand nog een tip voor een closedback headphone van 1500 euro max. Ik kan niet altijd luisteren naar mijn speaker setup. Ik heb de Hifi man Ananda waar ik super blij mee ben maar hij lekt nogal wat geluid wat mijn weerderhelft niet altijd even fijn vind 🙁

      Planar option
      ÆON 2 Noire
      Audeze LCD-2

      Dynamic option
      Focal Radiance
      Sony MDR-Z1R(buiten budgetish)

      heb nog nooit goede een Dynamic headphone gehoort. Maar was meteen verlieft op planar. Sta open voor leuke suggesties.

    • #171342
      JanJan
      Deelnemer

      Je kunt eens kijken op de site headfonics.com

    • #171348
      DickDick
      Deelnemer

      Ik heb een Oppo PM3 gesloten planar hoofdtelefoon die goed klinkt en goed afsluit. Onlangs heb ik een Focal Celestee gekocht die toch weer een stap verder gaat qua definitie. Ik vind dit een absolute aanrader. Hij komt redelijk in de buurt van mijn Stax 007 zeer open elektrostatische hoofdtelefoon.
      Groet, Dick

    • #171377
      Geert M.Geert M.
      Deelnemer

      ivm HPA, ik ben zelf heel tevreden over mijn Violectric V280. Paart goed met bijna alle HP’s, lage noise floor, goeide scheiding vd instrumenten, mooi laag, muzikaal, vloeiend… Ze passeren wel eens als tweedehands, met de juiste HP en DAC gekoppeld geeft die een redelijk brede en diepe soundstage.

      Rupert Neve RNHP is ook iets wat ik zou bekijken, misschien prijsvriendelijker dan violectric

      Nu, de Radiance is met zijn 35 ohm en 101 Db een makkelijk aan te sturen HP, op zich is vermogen geen must voor deze HP. Ik zou mss ook naar een kwaliteit DAP kijken (Astell & Kern, Cowon, Luxury & Precision, iBasso, …) , kan je ook nog wat EQ doen en ben je ineens portable.

    • #171343
      tsharskamptsharskamp
      Deelnemer

      Dank u, maar de heb de beslissing al gemaakt en ben een troste eigenaar van een Focal Radiance.

      warm met genoeg detail en ruimtelijke queue’s.

      Hij presteert boven mijn verwachting. Dus dat is fijn 🙂
      Maar ik test hem nog voor kleine 2 weken. Eerste indruk is goed! wat hij doet in een week weet ik nog niet.

    • #171349
      tsharskamptsharskamp
      Deelnemer

      Dank je! Dick

      Voor nu ben erg blij met de Focal Radiance.

      De Focal Celestee is niet echt getunned hoe ik graag zou willen en zijn mids zijn niet de allerbeste. Maar dat is subjective.

      Ik heb mijn Ananda verkocht omdat ik graag maar 1 keuze wil hebben als daily driver.
      Nu wel misschien een andere HPA. Heb nu een Topping A90. Qua power super overrated.

      Maar dat is het leuke van de hobby.

    • #171378
      tsharskamptsharskamp
      Deelnemer

      Ben ondertussen al weer verder. Heb nu een Hugo Chord als DAC word aangedreven door mijn PC of Bleusound streamer.

      Stream via Roon. Dus een EQ kan ik altijd doen. Maar luister liever hoe de HP is getunned.

      De Topping is overkill maar ik vind het wel makkelijk switchen tussen mijn Adam Audio’s en de HP.

      Rupert Neve RNHP is leuk maar lelijk 🙁 De Violectric V280 kan misschien een optie zijn. Maar hmm of topic…. heb een Hifi ROSE RS150 gekocht… mijn spaar centjes zijn letterlijk op.

      Thx voor je input.

Weergave van 3 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×