donderdag, april 25, 2024

benedenmaatse SQ ondanks kwaliteitscomponenten

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168584
      Henk RoefsHenk Roefs
      Deelnemer

      Ik ben al ’n tijd op zoek naar de oplossing van een SQ probleem in m’n huidige set. Op dit moment is die scherp, plat en lelijk.

      Config:
      Ziggo modem/router> Supra cat * LANkabel>
      Antipodes DS Base music server/renderer (tevens Roon core)> Phasure Lush USB kabel>
      Schiit Yggdrasil DAC> Audioquest RCA analoge kabels>
      Arcam AVR 850 receiver (gebruikt zowel in direct als surround mode)> vd Hul speakerkabels>
      Piega 50.2 +centerspeaker en REL sub

      Ik sta open voor elke suggestie.
      Waarvoor bij voorbaat dank.

      Henk-NL

    • #169654
      Focal907Focal907
      Deelnemer

      Wat is ‘SQ’ ? ?

    • #169665
      Bas HaenraetsBas Haenraets
      Deelnemer

      Hoi Henk,

      Twee dingen die me in je setup opvielen:
      1. Je gebruikt geen switch tussen je server en je DAC. Dat zorgde bij mij voor een minder scherp hoog en meer rust in mijn geluid. Is een betrekkelijk goedkope tweak, ik doe nooit meer zonder. Ik gebruik zelf een Netgear GS108T, waar ik erg tevreden over ben. Kost zo’n €70.
      2. Je gebruikt Van den Hul speakerkabel. Check eens of daar zilver in verwerkt zit: dat was bij mijn “Clearwater” het geval, en zorgt voor een heel “dun” geluid: veel nadruk op de extremen, weinig midden. Sinds ik over ben op volledig koperen speakerkabel vind ik mijn geluid veel rustiger. (Geldt overigens ook voor interlinks: koper is the way to go!)

      Tot slot: als je er niet uitkomt kun je eens contact opnemen met Wim Rodenburg van Audiomaat. Wim is soms wat direct in zijn oordeel maar heeft wel een goed stel oren aan zijn hoofd. 🙂

      Succes ermee!

      Groeten,
      Bas

Weergave van 2 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×