Home Forums Algemeen Hifi Bekabeling Belang van stroomkabel

laatst bijgewerkt door Martijn 2 maanden, 2 weken geleden
2 stemmen
1 reactie
  • Aanmaker
    Onderwerp
    Arjan
    Deelnemer
    Up
    0
    Down
    ::

goedendag

Het word nu tijd voor mij om te gaan kijken naar stroomkabels

Maar…. Hoe belangrijk is nu een stroomkabel als je een goede netfilter hebt (Audes st1500)

De kabel voor de Audes maakt naar mijn inzicht niet veel uit omdat de Audes deze “rommel” eruit filtert

De stroom na de Audes is schoon en de kabels moeten alleen zorgen dat er niks meer in en uit de kabel kan stralen, en kan er dus een goedkopere kabel worden geplaatst zolang er maar afscherming is

Klopt deze gedachte gang ?

• Auteur
    Antwoorden
      Martijn
      Moderator
      Up
      0
      Down
      ::

Goede vraag, ik ben met hetzelfde bezig. Een andere kabel tussen Audes en versterker (of streamer, of …) maakt wel verschil, dat heb ik zelf kunnen horen. Met of zonder Audes, het klankmatige verschil tussen de kabels is grosso modo gelijk verwacht ik. Ik heb dat niet goed kunnen testen overigens.

De kabel naar de Audes toe maakt weinig uit, dat heb ik getest. Ik heb het alleen niet getest met een ‘exotische’ kabel, die gelegenheid heb ik nog niet gehad.

Ik heb wel een aantal kabels in handen gehad die naar mijn smaak de boel teveel aandikte. M.a.w., de uitgangssituatie met de Audes is al een stap met een groter stereo image, meer rust en detail, een beter gedefinieerde bas. Als een kabel dat nog eens verterkt kan het al snel te worden — maar dat is smaakgebonden.

Daarmee kan je het niet direct aan prijs relateren overigens, maar ik orienteer me nu in een relatief betaalbaar segment.

Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te kunnen reageren.