vrijdag, maart 29, 2024

Bandcamp website

Weergave van 1 reactie thread
  • Auteur
    Berichten
    • #168674
      Menno HoogeveenMenno Hoogeveen
      Deelnemer

      sinds enige tijd koop ik muziek via Bandcamp.com. Deze website biedt muziek van artiesten en bands aan om te beluisteren en (tegen schappelijke prijzen – er zijn minimum prijzen voor downloads maar je mag ook meer betalen als je dat wilt). De muziek is in meerdere formaten te downloaden (waaronder WAV en FLAC). Op de site staat het volgende

      “Bandcamp Fair Trade Music Policy
      …..
      Our business, which was founded in 2008 and has been profitable since 2012, is based on taking a revenue share of sales. Our share is 15% on digital items, and 10% on physical goods. Payment processor fees are separate and vary depending on the size of the transaction, but for an average size purchase, amount to an additional 4-7%. The remainder, usually 80-85%, goes directly to the artist, and we pay out daily.
      …..
      Fans have paid artists and independent labels $475 million using Bandcamp, and $14.4 million in the past 30 days alone.
      …..

      Gezien het feit dat de betaling van o.a. Spotify vele malen minder is vind ik het een goede methode om artiesten en bands een goed inkomen te geven. Ik hoop dat anderen dit voorbeeld willen volgen.

    • #170167
      Vincent KarsVincent Kars
      Deelnemer

      Op dit moment vragen ze zelfs geen geld meer, alles gaat rechtstreeks naar de musici

      Supporting musicians via Bandcamp is a long-term commitment

Weergave van 1 reactie thread
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.