andere eindversterker

Home Forums Algemeen Hifi andere eindversterker

Dit onderwerp bevat 6 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Stoommachine 8 maanden geleden.

• Auteur

datedi
    Bijdrager

Ik ben in het bezit van een onkyo tx-nr 3009 op deze versterker kun je een andere eindversterker aansluiten, nu is mijn vraag als ik een andere eindversterker er op aan sluit om mijn hoofdluidsprekers aan te sturen kan ik dan de versterkers van de onkyo blijven gebruiken voor de suround luidsprekers?

Frans
    Bijdrager

Beste Datedi,

Je kunt je versterker gewoon blijven gebruiken voor surround als je de pre-out uitgang gebruikt.
    Ik gebruik ook de pre-out van de AV receiver om een extra versterker aan te sturen. Deze extra versterker stuurt dan weer de frontspeakers aan.
    Zo heb je het voordeel van surround geluid én een goed stereo geluid.

Frans

datedi
    Bijdrager

dank je wel Frans voor je antwoord, heeft het bij jou geholpen om een andere eindversterker er bij te zetten?
    ik twijfel of het nut heeft om een andere trap aan te sluiten heb onlangs even met een linn classik cd gespeeld en die klinkt in het laag veel makkelijker bij de onkyo klinkt het klinisch net of het laag er niet uit komt maar het zit er wel helpt het dan wel met een andere eindtrap bijv quad, Cambridge of iets anders?

datedi
    Bijdrager

heb inmiddels de hegel h300 aangeschaft en ja erg groot verschil veel meer dynamiek en het laag komt er zo makkelijk uit het was de investering echt waard.

Frans
    Bijdrager

Hi Datedi,
    gefeliciteerd met je nieuwe aankoop.
    Je hebt het wel metteen goed aangepakt met deze zware verstekerker. Ik geloof best dat het mooi zal klinken, ik zou het graag ook een keer willen horen.
    Gebruik je je de home cinema set nog steeds, of ben je nu op puur stereo overgestapt?
    Ik gebruik nu een Quad 303 als eindtrap.
    Ik zou graag ook in de toekomst een nieuwe (eind) versterker willen kopen, maar ga dan eerst hier en daar nog eens luisteren.

datedi
    Bijdrager

De quad stond ook op mijn lijstje heb vroeger de 405 gehad prima versterker.
    de h300 was een aanbieding vandaar -30%.
    de homecinema gebruik ik nog steeds heb de hegel daar ook aan gekoppeld deze kun je zo aansluiten dat je hem als eindtrap kunt gebruiken met b.v. een onkyo.
    kom gerust een keer langs om te luisteren.

Stoommachine
    Bijdrager

Op mijn geïntegreerde versterker heb ik een custominstallation versterker aangesloten voor bi-amping doeleinden. Daarop heb ik weer een versterker aangesloten, en tot slot heb ik ook nog eens een platenspeler versterker aangesloten.

Dus als een versterker een pre in en out heeft dan kan er een eindversterker op.
    Is de versterker mild, dan daarop middelgrote speakers, en op de eindversterker zuil speakers.

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.