vrijdag, maart 29, 2024

Amarra 4

Weergave van 9 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168510
      Gast AuteurGast Auteur
      Deelnemer

      Amarra 4 is uitgekomen en dit zijn mijn eerste indrukken:

      – de geluidskwaliteit is als vanouds, gewoon goed dus.

      – toegenomen stabiliteit bij gebruik (dit was voorheen een probleem).

      – de geboden extra meta informatie is prettig om te hebben (artiest info)

      – de playlist functionaliteit lijkt nogal beperkt

      – je kunt op eenvoudige wijze je DAC selecteren en iTunes bestanden inlezen

    • #169255

      En werkt nog steeds slecht met NAS.

      Gwenndolynn

    • #169256
      Gast AuteurGast Auteur
      Deelnemer

      Vervelend voor je, Gwenn. Daar heb ik geen enkel probleem mee met mijn Synology DS414 NAS, bedraad met 25 m. Supra CAT 8 kabel via een Netgear switch. Voorheen trouwens ook niet met standaard CAT6 kabel. Welke NAS heb je etc.? Ik zou in ieder geval niet draadloos verbinden. Het geheugen van je computer is misschien ook een aandachtspunt.

    • #169257
      Gast AuteurGast Auteur
      Deelnemer

      Ter aanvulling op mijn eerste indrukken:

      – de eenvoud van de interface is fijn, maar aan het navigeren moet ik deels nog wennen.

      – er ontbreekt mijns inziens de mogelijkheid om de ingelezen muziek-database snel even te verversen. Je zult hem dus moeten wissen en dan opnieuw inlezen en dat duurt wel even.

      Dit laatste punt vind ik heel belangrijk, omdat ik nogal eens wat aanvul of muteer in iTunes. Het telkens opnieuw inlezen kost echt te veel tijd.

      Voor de nieuwprijs van 50 US dollar zou ik welhaast zeker kiezen voor het ietwat duurdere Audirvana plus, al hoef ik slechts de upgrade prijs te betalen van 30 US dollar.

    • #169258

      JGeffen,

      Apple Mac Pro 64Gb en een Qnap TVS471, AudioQuest Cinnamon Ehternet kabels via NetGear switch (Apple TV, Wifi Router, McIntosh Amp, PS4, printer, iMac, Hue Bridge)
      Op mijn bureau gebruik ik een Bel Canto C5i (USB), deze vind Amarra niet om af te spelen, teminste er komt geen geluid uit, afspelen lukt wel via iTunes. Ook een ”oudere” Furutech GT40 geprobeerd met koptelefoon, maar ook deze geeft geen geluid. Dus het programma maar weer verwijderd.

      Gwenndolynn Mecklenburg.

    • #169261
      Gast AuteurGast Auteur
      Deelnemer

      Ha Gwenn,

      Ik begin nu ook bepaalde stabiliteitsproblemen te ondervinden met Amarra, maar die zijn niet ernstig en niet vergelijkbaar met die van jou. Uit de apparatuur die je gebruikt kan ik niet echt veel halen. Mogelijk dat je een specifieke driver nodig hebt, of een andere USB kabel, of een andere instelling qua driver in je Audio-MIDI configuratie (setup). Gebruik je een langere kabel dan 5m, dan raad ik je de Supra USB 2.0 aan. Wat je vooreerst zou kunnen proberen, is om Audirvana Plus te downloaden als trial. Dit programma is nl. zeer robuust qua aansturing van apparatuur en kun je zo instellen dat andere software niet in de weg zit. Mocht het daar ook niet mee werken dan ligt het echt aan je installatie.

      Lees je verhaal net nog een keer en het feit dat iTunes wel werkt is apart. Ik kom er zo helaas niet uit. Begin met Audirvana zou ik zeggen…Succes!

    • #169262
      Gast AuteurGast Auteur
      Deelnemer

      hallo Gwen,

      Ter aanvulling op mijn verhaal hiervoor: ik denk dat ik jouw probleem ook wel ‘eens’ heb. Wat je eerst moet proberen is om te spelen met de vinkjes in rechter-onder gedeelte van Audio-Midi configuratie. Als ik daar een vinkje weghaalde, of aanbracht (weet niet meer precies) werkte het weer en had ik geluid.

      Hoor graag als dit soelaas gaat bieden, ik hoop het voor je…

    • #169263

      jgeffen,

      Bedankt voor je antwoord, maar denk dat ik het gewoon bij iTunes houdt.
      Inderdaad klopt het dat Midi roet in het eten gooit ik krijg nu steeds de vraag dit aantepassen,..maar er is niks aan te passen.
      Trouwens snap ik niet goed wat Midi hier mee te maken heeft en/of Amarra het gebruikt?
      Mijn ethernet kabels zijn niet langer dan 3 meter. Ik heb geleerd alles zo ”kort” mogelijk te houden wat betreft kabels,….en ik ben ook niet blond (Rood),..LOL

      Fijne avond,..

      Gwenndolynn

    • #169264
      Gast AuteurGast Auteur
      Deelnemer

      Ha Gwenn, nog even: alle applicaties gebruiken Audio-MIDI, soms via een extra driver. Dus binnen bv. Audirvana of Amarra selecteer je iets uit Audio-Midi. Een verkeerd vinkje daar gooit dan roet in het eten, zoals ik zelf heb meegemaakt.

      En ja, je kunt dingen rechts onder aanpassen door bv. het al dan niet aanvinken van Master en kanalen. Steek daar even wat tijd in zou ik zeggen… Voor mij was het ook even zoeken en proberen, maar loste het probleem van geen geluid wel op. Ik was er blij mee…en toeval dat ik er zo achter kwam.

    • #169268
      Gast AuteurGast Auteur
      Deelnemer

      Ben met de Amarra 4 demo gestopt. Belangrijkste conclusies:

      – het herladen van een gemuteerde (iTunes) muziek-database kost te veel tijd; er is geen refresh functionaliteit

      – het ontbreekt aan functionaliteiten; je kunt alleen laden en afspelen; verder niet veel meer

      – geluid is prima en de stabiliteit lijkt toegenomen; dit laatste was sowieso een must

      Ik houd het bij Pure Music en Audirvana Plus.

Weergave van 9 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.