Alles over BluOS

Home Forums Puur Streaming Audio Streamers Alles over BluOS

Tags: ,

Dit onderwerp bevat 12 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Bart Drost 6 maanden, 2 weken geleden.

• Auteur

Jaap Veenstra
    Sleutelbeheerder

Hier kunnen we de vragen en opmerkingen kwijt rondom Bluesound / BluOS!

Wim526
    Bijdrager

Jammer dat niet alle MQA albums er in staan.

Wim526
    Bijdrager

Ik mis bijvoorbeeld tango in the night van Fleetwood Mac.

Bart Drost
    Bijdrager

Hoi Jaap, ik heb zowel m’n desktop app (Apple) als m’n iPhone-app ge-update én de M50 zelf, maar ik krijg Masters nergens in beeld.

Kan het zijn dat het op de Apples nog niet werkt?

Mvg
    Bart

Jaap Veenstra
      Sleutelbeheerder

Die functie staat los van OS… dus het moet gewoon te zien zijn. Hier na de update netjes alles te zien.

Wim526
    Bijdrager

Hallo Bart,

Zou het volgens mij gewoon moeten doen. Zowel op mijn i pad als ook op mijn mac staan de Masters keurig gerangschikt.

Wim526
    Bijdrager

Echter ik blijf het jammer vinden dat niet alle master albums er op staan. Zou het ook prettig vinden dat er een zoekfunctie voor alleen MQA albums zou bestaan. Of kan dit wel?

Bart Drost
    Bijdrager

Hoi Wim, vreemd, ik zie bij beide niets, kan het met geen mogelijkheid vinden. Of geldt de update alleen voor de M50.2?

Er is geen zoekfunctie in Tidal op MQA. Als je dat intypt kom je bij slechts 1 album uit (omdat dat MQA in de titel heeft).

Ik ben toch wel heel benieuwd wat ik nu mis waarom ik die masters niet in beeld krijg

Jaap Veenstra
      Sleutelbeheerder

Dag Wim,

Hier gewoon netjes Masters te zien. Heb je wel een hifi-abonnement?

Wim526
    Bijdrager

Even voor alle duidelijkheid. Ik gebruik de Blu os app in combinatie met een bluesound node 2. Heb ook een hifi tidal abonnement. Wanneer ik de Blu os app opstart en tidal aanklik dan krijg je een menu waarbinnen je kunt schuiven, bv naar nieuwe albums, nieuwe tracks enz. Hier staan ook de master albums tussen. Echter niet allemaal en ik kan ook niet zoeken op specifiek master, persoonlijk vind ik dit erg jammer. Inmiddels zijn er al meer dan 1300 albums in mqa, hier komen er per dag meer bij. Ben zelf erg tevreden over de geluidskwaliteit. Het valt me op dat wanneer ik over schakel op een mqa album het volume iets naar beneden gaat. Waarschijnlijk worden cd,s dus iets harder opgenomen, maar hier heb ik verder geen verstand van. Ik hoop dat ik wat duidelijkheid heb verschaft.

Bart Drost
    Bijdrager

Ik heb idd een hifi abonnement. Ik heb bij Tidal in de Bluos app opnieuw ingelogd en opeens stond masters er wel tussen.

@wim, idd opvallend dat niet alle MQA’s daarbij staan. Ik volg deze lijst: https://docs.google.com/spreadsheets/d/10VtON9VjMAt3uyHC2-Oo2MjIa3orv9DKZfwiRQKmTAA/htmlview#gid=945476039

Heb nog niet een 1 op 1 vergelijk gedaan, maar bij het album van Damon Albarn (Everyday Robots) valt me al meteen op dat MQA wel echt beter klinkt. En ik heb niet eens een dedicated MQA dac.

Wim526
    Bijdrager

Fijn dat het gelukt is. Die lijst volg ik idd ook. Ben zelf ook zeer tevreden over de geluidskwaliteit, ik gebruik de dac van de bluesound node 2 aangesloten op mijn rotel voorversterker. Wanneer ik de digitale uitgang van mijn node2 gebruik welke is aangesloten op mijn rotel rdd 1580 dac(dus niet volledig MQA), merk ik dat het volume iets omhoog gaat. Het lijkt wanneer ik analoog via de dac van de node afspeel er iets meer rust in het geluidsbeeld te horen is. Zou graag willen dat ik via de blu os app zou kunnen zoeken op alleen master albums, nu is dat onmogelijk. Wil ik alleen master albums zoeken dan gebruik ik de lijst waarvan jij de link ook hebt gestuurd. Echter dan krijg je diverse albums te zien en moet je er eerst achterkomen welke de master album is.Het lukt allemaal wel maar tis best omslachtig, zou toch gemakkelijker moeten kunnen?
    Ik speel met rotel rdd 1580 dac, rotel rc1550 voorversterker, rotel rb 1582 eindversterker en B&W cm 10 luidsprekers en natuurlijk de bluesound node 2 welke digitaal en analoog is aangesloten. Het zal altijd beter kunnen maar ben erg tevreden over de kwaliteit.

Bart Drost
    Bijdrager

Het mqa logo in de cd hoes oid zou wel fijn zijn idd. Die lijst geeft helaas ook veel albums weer die in Nederland niet op mqa beschikbaar zijn, dus ontdekken is vooralsnog de manier. Maar ja, geen straf toch?!

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.