donderdag, april 18, 2024

Advies speakers voor NAD C338

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168545
      xndrrxndrr
      Deelnemer

      Beste mensen op Alpha-Audio,

      Na aanschaf van een nieuwe kast is mijn oog gevallen op een kleinere versterker (NAD C338). In de winkel heb ik deze in combinatie met Dali Opticon 5 speakers beluisterd.

      Voordat ik deze set aanschaf ben ik benieuwd naar eventuele andere combinaties. Mijn vraag is dan ook: Welke speakers raden jullie aan om eens te beluisteren in combinatie met de NAD c338?

      Ik zoek mooie vloerstanders (geen hout look) tot circa €800 per stuk.

      Groet,
      Xander

    • #169491
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dag Xander,

      Er zijn vele mogelijkheden. Zolang een luidspreker een degelijk impedantiegedrag heeft, moet het wel goed komen.

      Voorbeelden zijn:

      – Monitor Audio
      – Dynaudio
      – Focal
      – DALI

      Deze merken hebben allemaal een speaker binnen jouw budget.

    • #169601
      hercules227hercules227
      Deelnemer

      Beste Xander, ik zie dat deze thread van enige tijd geleden is maar ben toch wel benieuwd welke speakers je uiteindelijk hebt gekozen. Ik ben op zoek naar hetzelfde.
      Ik heb een paar weken geleden in een audiozaak geluisterd naar de C338 in combinatie met de Dali Spektor 6 omdat deze een aantal keer in een review gebruikt werden. Ik werd hier zeg maar niet vrolijk van. Ik heb de Opticon 5 niet geprobeerd. Uiteindelijk kwam ik bij de B&W 683 S2 uit, deze combi klonk ‘redelijk’ voor mij. Maar voor een echt goed geluid zou ik naar een hogere prijsrange moeten maar dat kon de NAD weer niet goed aan. Dus ik was even benieuwd wat je uiteindelijk hebt gekozen. NB ik luister met name klassiek dus zaken als diepte, transparantie en plaatsing zijn erg belangrijk en ook met de B&W was dit beperkt.
      Patrick

    • #169602
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Welke luidspreker werkt, is heel erg afhankelijk van de ruimte waarin je ze plaatst. De Spektor is een vrij frisse speaker waarbij je ook goed moet opletten met het laag. In onze ruimte gaat dat prima. Maar als je een harde ruimte hebt en de speaker geen ademruimte kan geven, gaat het fout.

      Een Monitor Audio zou weer geen problemen geven.

Weergave van 2 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×