vrijdag, maart 29, 2024

Advies gevraagd voorversterker.

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168780
      Ed NiemanEd Nieman
      Deelnemer

      Ik ben op zoek naar een andere voorversterker.
      Momenteel heb ik een Bluesound Node 2- NAD C 298 en B&W 705 S2 speakers.
      Ik hoor en lees erg goede recensies betreffende de NAD C 658 i.c.m. de C 298.
      Zijn er nog andere alternatieven en is de upgrade daadwerkelijk een hoorbaar verschil t.o.v. de Node 2?

    • #170898
      Ferdy BossyFerdy Bossy
      Deelnemer

      Hallo Ed, heb zelf de Node 2i en vindt de DAC bijna perfect, schrijf bijna omdat bij zéér veel digitale informatie de 2i niet in staat is, om de sopranen van het koor natuurgetrouw weer te geven. Er zijn verschillende opties, maar https://alpha-audio.net/nl/review/nad-c658-bluos-streaming-dac/
      spreekt boekdelen. Vergeet vooral niet om (waarover Jaap ook heeft geschreven) de luidsprekerboxen goed te plaatsen / zorg voor goede kabels ook van het netwerk.
      Tevens is het verstandig om een of twee actieve subwoofers aan te schaffen. Mijn KRK 12s zijn er niet om het laag met meer decibels weer te geven. Maar om de frequenties hoorbaar te maken, die de KEF R3 niet kunnen weergeven.
      Ik hoor nu echt een Bösendorfer Imperial concertvleugel,kerkorgel, contrabas etc. Veel luister plezier gewenst.

    • #170899
      richard12richard12
      Deelnemer

      Beste Ed, ik begrijp dat je de Node 2 als voorversterker gebruikt. Zelf heb ik sinds enkele weken een Node 2 aangeschaft om rechstreeks mijn eindversterker aan te sturen, in dit geval een buizenversterker. Mijn ervaring is dat het weglaten van een ‘echte’ voorversterker, in mijn geval een NAD C163, minder goed klinkt. Ik had verwacht dat het opener en dynamischer zou klinken, maar eerder het tegendeel.

      De Node 2 vind ik in gebruik erg makkelijk en voor het geld een prima DAC, maar verschil met een ingebouwde DAC van een C368 of een Audiolab 6000 niet echt aanwezig. Mijn Chord Mojo speelt dan echt wel hoorbaar een klasse hoger. Ik denk dan ook dat een combi met de C658 zowel een betere DAC is en een betere match qua pre-amp dan met de Node. Zou het gewoon proberen, heb je meteen Dirac en dat zou wel eens meer op kunnen leveren!

Weergave van 2 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.