dinsdag, maart 19, 2024

Advies gevraagd voor vervanging huidige set

Weergave van 6 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168465
      djstrikedjstrike
      Deelnemer

      Hallo allemaal! Ik ben mij aan het oriënteren om mijn huidige set te vervangen. Ik heb nu een Marantz pm17 versterker / kef reference model one luidspreker / bluesound node en Marantz cd 16 cd speler.

      Ik ben aan het kijken naar monitor audio gold 200, dit mede naar aanleiding van de positieve review op deze site, in eerste instantie met mijn huidige versterker en streamer. Aan de andere kant zou ik ook graag een all in one oplossing wille zoals de Naïm Unique 2. Mijn vrouw is voorstander van een dergelijke oplossing. Hierdoor heb ik ook al gekeken naar een dynaudio xeo 6 speakers als soort all in one oplossing.

      Belangrijk is wel dat ik er kwalitatief op vooruit wil gaan. Ik heb destijds mijn set met veel zorg aangeschaft en samengesteld.

      Ik heb al veel gelezen maar de mogelijkheden zijn legio, vandaar ook de hulpvraag!

      Alvast bedankt

    • #169122
      Theo van KolTheo van Kol
      Deelnemer

      ik heb die dynaudio xeo 6 met die bleusound node gehoord op de beurs in Veldhoven gehoord en daar klonk dat heel erg goed, maar ja het is maar wat je uit wil geven want de magico luidsprekers klonken ook heel goed.

    • #169126
      JohnJohn
      Deelnemer

      Vind de PM 17 en CD 16 nog steeds +++++

    • #169127

      Hi Djstrike, het ligt er natuurlijk ook aan wat voor soort muziek je graag luistert.
      Ik denk dat je qua kwaliteit veel kunt winnen op de Marantz PM17.

    • #169128
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Beste DJStrike,

      Een interessante ontwikkeling is die van de actieve luidsprekers. Het voordeel van ingebouwde versterkers is dat ze optimaal zijn afgestemd op de luidsprekers en dat je veel minder kabels nodig hebt dan bij een set met losse componenten.

      Als je een goede voorversterker/streamer als bron neemt, heb je een complete audioset.

      Afhankelijk van je budget kan je hierbij denken aan:
      De Cocktailaudio X-40 streamer/voorversterker
      http://alpha-audio.nl/2016/01/review-cocktailaudio-x40-streamer/
      Dynaudio Excite X14A actieve speakers
      http://alpha-audio.nl/2015/08/review-dynaudio-excite-x14a/
      Omdat de interlinks een behoorlijke lengte moeten overbruggen raden we gebalanceerde (XLR) aan.

      Wil je meer, dan is AVM een prachtig (en kostbaarder) alternatief. Bijvoorbeeld: http://alpha-audio.nl/2015/11/review-avm-evolution-sd-5-2-streamer-pre-amp/

      Succes!

    • #169129
      djstrikedjstrike
      Deelnemer

      Thanks voor jullie adviezen.

      Ik ben in ideële weer enkele stappen verder, huidige set is verkocht en heb inmiddels een luister sessie gehad met de xeo 6, goede speaker maar kwam regelmatig toch net iets te kort/sprong er niet uit. Vervolgens geluisterd naar de dynaudio focus xd200, wat een sound! Met deze speaker hoorde ik details die ik zelfs met mijn set nog nooit gehoord had! Binnenkort nog een 2e luistersessie met deze speaker. Een stuk duurder dan de xeo6 maar veel meer body/complete sound!

      Ik heb deze speaker nog nooit in een test gezien op de site van alpha, in het buitenland heeft hij lovende recensies heb ik in ieder geval gezien/gelezen.

    • #169130
      djstrikedjstrike
      Deelnemer

      De dynaudio focus cd 200 is ook den actieve luidspreker. Een perfecte combi met mijn bluesound node

    • #169131
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Actief met een Bluesound of Cocktail Audio streamer is zeker interessant! Wij hebben op Xfi met een setje actieve Dynaudio’s en een Bluesound Node2 gespeeld. Speelt gewoon heel fijn!

Weergave van 6 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.