Advies gevraagd mbt aanschaf Soundbar

Home Forums Algemeen Hifi Advies gevraagd mbt aanschaf Soundbar

Dit onderwerp bevat 0 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  Jaihel 6 maanden, 2 weken geleden.

• Auteur

Jaihel
    Bijdrager

Hallo allemaal,

Allereerst de beste wensen voor iedereen. Dat 2018 jullie maar geluk gaat brengen.

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Jaime, 30 jaar en woonachtig in omgeving Nijmegen. Ik heb audio altijd al interessant gevonden en heb in het verleden ook een set gehad. (marantz receiver met 2x B&W cm1).

Mijn partner kon hier niet aan wennen en heb ik toen besloten alles weg te doen ten faveure van een sonos playbar. Die heb ik een jaar later ingeruild voor wat ik momenteel heb, de heos Homecinema. En daar heb ik meteen een vraag over.

Ik zit eraan te denken om deze weer in te ruilen voor een Yamaha YSP-2700 of de YSP-5600. Er zijn alleen een paar dingen waar ik over twijfel.

Allereerst de prijs. De 2700 is te koop voor 900 euro, de 5600 voor bijna het dubbele. Daarnaast vind ik de 5600 ook echt groot. Ik zal dus mijn TV moeten ophangen. Tot slot denk ik dat de 5600 misschien wel overkill is. Ik luister namelijk muziek via Tidal en ik kijk films/series via Netflix. Ik heb geen NAS om bluerays op af te spelen.

Vinden jullie dat de 2700 een dusdanige verbetering geeft t.o.v de heos homecinema dat het de moeite waard is? Of zal het verschil miniem zijn en adviseren jullie om sowieso voor de 5600 te gaan?

Alvast bedankt!

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.