donderdag, maart 28, 2024

24V lineaire voeding advies nodig

Weergave van 7 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168774
      Matthijs CremersMatthijs Cremers
      Deelnemer

      Hoi!

      Ik heb een Thorens TD-402 DD platenspeler die standaard geleverd wordt met een kleine geschakelde voeding van 24V, met verschillende opzet stukjes voor verschillende landen. Een typische geschakelde voeding dus.

      Nou is het zo dat deze voeding nu al 2x stuk is gegaan. Niet stuk als in “hij doet het niet meer” maar stuk als in, er wordt veel distortion geïntroduceerd die er niet hoort te zijn (luider dan de muziek zelf). Dit is allemaal gecontroleerd met een digitale vectorscope, en na het gebruik van een nieuwe voeding is het probleem weg en het geluid weer zoals het hoort te zijn.

      Ik wil dit voorkomen in de toekomst en daarom upgraden naar een meer high-end lineaire voeding. Ik kan hier alleen vrij weinig over vinden, behalve enkele Aliexpress advertenties (waar ik uiteraard niet naar opzoek ben).

      De vraag luidt dus:
      Heeft iemand advies als het gaat om een 24V lineaire voeding geschikt voor hifi-apparatuur?
      Merken, retailers of toevallig zelf nog wat liggen?

      Ik hoor het heel graag 🙂

      -Matthijs

    • #170848
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Zeg je nu eigenlijk, dat een voeding van Aliexpress per definitie ‘rommel’ is? Technisch is het toch niet al te moeilijk om een voeding te maken. Ook China is in staat om naar de maan te vliegen……

    • #170849

      Ik weet uiteraard niet welke eisen je platenspeler stelt, maar bekende fabrikanten van voedingen zijn SBooster en Ferrum Audio (de Hypsos). Pro-Ject maakt lineaire voedingen voor hun draaitafels, daar kan je ook eens kijken.

    • #170872
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Vandaag een lineaire voeding binnen gekregen uit China via Aliexpress. Binnen 10 dagen bezorgd. De voeding is een TeraDak Raspberry Pi 4B / 4th Generation Raspberry pi4B Linear Power Supply/ DC 5V 3A R type transformer. Mijn eerste indruk; degelijk en zwaar. Het is mogelijk om een powerkabel naar keuze er aan te zetten. Er zit een mooie kabel bij voor verbinding met een raspberry pi. De kast is van aluminium met een powerswitch. Tja…..uit China van Aliexpress. Nu gaan hele legers steigeren.
      De reden dat ik deze voeding gekocht heb is ik geen voeding voor een redelijke prijs in Nederland en omstreken kon vinden. En de vraag is……Waarom niet. Deze voeding lijkt ‘t heel goed te doen en laat mijn Pi zingen; mooie bassen en fraaie stereobeeld. Zou het kunnen zijn dat prijzen voor een voeding in Nederland over de top zijn en in China (lees Aliexpress) ze in staat zijn een voeding te maken en verkopen voor wat het echt waard is. De vraag is natuurlijk ook, is kwaliteit uit China per defenitie slecht / middelmatig. Mijn B&W 702 signature worden ook in China geproduceerd. En zijn deze slecht? Stof tot nadenken..

    • #170873
      tsharskamptsharskamp
      Deelnemer

      Kan alleen 1 top geven. Koop geen Teradak…Laten je een jaar wachten als er iets kapot is en als dat meld zetten je op blokkade van inkomende berichten.

      Maja.. dat is mijn tip.. uiteindelijk is het chinees. Maar dat hoeft niet te betekenen dat het slecht is. Alleen dit merk wel.

    • #170874
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      u heeft ervaring met dit merk. Bedankt voor de top / tip. Mocht ‘t apparaat stuk gaan dan neem ik voor deze prijs mijn verlies en is het de eerste en laatste keer met Aliexpress. Tot op heden werkt ‘t apparaat prima met een raspberry pi (ook CHinees?).
      Maar dan toch nog, alternatieven zijn schaars.

    • #170875
      tsharskamptsharskamp
      Deelnemer

      Hier is een degelijke site

      https://www.audiophonics.fr/en/hifi-power-supply-c-617.html

      prijs technisch helemaal prima.

      Je kan ook gewoon MP blijven checken, Komen veel Sboosters langs.

    • #170876
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Geweldige tip, Bedankt.

Weergave van 7 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.