woensdag, april 24, 2024

Reageer op: Introductie Rico

#169730
RicoRico
Deelnemer

Hallo Paul,

KLopt het zijn twee power-dac’s Lyngdorf heeft er een handleiding voor om deze voor bi-amping te kunnen gebruiken.
Er is een vertraging van 0.6mSec, dit is gecompenseerd door het midden/hoog signaal te vertragen met deze 0.6mSec.
Daarnaast is het digital crossover filter geactiveerd en deze haalt de frequenties boven de 5000Hz weg van SDA-2400 die de Bass aanstuurt.

Ik gebruik een trigger om de SDA-2400 in te schakelen. Ja Roomcorrectie gebruik ik ook en dat werkt heel erg mooi, hoe zal ik het eens omschrijven.. De bass is minder overheersend maar wel heel direct, alle instrumenten krijgen meer een eigen plek in het geluidsbeeld. De stem wordt tastbaarder het geeft allemaal meer het gevoel dat het echt een live optreden zou kunnen zijn in bijvoorbeeld een mooi cafe of concert, het geeft het gevoel of je er dichter bij bent (minder gemaakt). Ik ben nu Norah Jones Lonestar aan het draaien en de geluiden van de gitaar (vanaf 1:30min) zijn makkelijker te horen en krijgen een eigen plek, zoals het schuren over de snaren kun je nu heel makkelijk volgen en horen.

De Lyngdorf Tdai-2170 kan DSD 64/128 aan via HDMI (Cambridge) maar de SDA is met coaxiaal verbonden aan de TDAI en coaxiaal is het maximaal 24/195Khz dus weet niet precies hoe dat zit, ik heb geen SACD’s om het te proberen. Ben daar zelf ook wel benieuwd naar.

×