vrijdag, april 19, 2024

Reageer op: Muziek lover, Ferdy

#169724
Alpha AudioAlpha Forum
Sleutelbeheerder

Spotify meerdere malen via Spotify Care gevraagd (En vele met mij) of ze iets konden doen aan de functie “Volume Normalize” ‘n premium functie. Dacht laat ik “Apple music” is proberen, nu dat abonnement zeg ik nooit meer op. Het volume blijft gelijk, maar als de dynamiek groter is, knalt het natuurlijk ook uit je boxen. En ook niet onbelangrijk 60 Hertz en lager is hier niet +12dB, wat lekker klinkt op boxen van de Action, maar absoluut niet op de installatie van de bezoekers van alpha-audio. Tevens de Yamaha WXC-50, die ik na de review op “alpha-audio” meteen had aangeschaft. Ook hier werd mijn verwachting van Yamaha bevestigd. Onbegrijpelijk dat Marantz zo achteruit is gegaan, bijna alles lijkt veel op ‘n computer, dus ook de audioapparatuur. De Marantz M CR611 kost evenals de Yamaha WXC-50 peanuts, maar de reset functie, die geloof ik, niet op de Yamaha zit, wel constant op deMarantz moest gebruiken. Tidal is beter, heb het nog nooit gehoord, maar na het verschil in geluidsweergave, die echt enorm is, (een ESL laat je duidelijk de verschillen horen, van wat de bron is) tussen de D (Marantz) of AB (606) versterker, heeft (inzake Tidal’s weergave) Jaap mij overtuigd. Wat ook bekend is bij de professionals, de actieve studio monitors van Adam gebruiken ook voor de (ribbon) tweeter ‘n AB- en de lagere frequenties ‘n D versterker. Ook de audiofiel die niet de hoofdprijs kan betalen, kan voor peanuts naar echt goed geluid luisteren. De techniek is er enorm op voorruit gegaan, de homepods (wel iets hards onder zetten) vooral als je deze op oorhoogte plaatst, fantastisch klinken en kent zijn (voor dit bedrag) gelijke niet.

×