donderdag, april 18, 2024

Reageer op: Nieuwe stereo set – ?

#169702
Alpha AudioAlpha Forum
Sleutelbeheerder

Beste ChristopheV,
Het volgende is niet hatelijk bedoeld maar meer een waarschuwing. Bij een audiofiel wordt de weergave een obsessie. Een muziekliefhebber is tevreden als niet alleen Ben Webster of Laszlo Tabor etc. etc. maar ook Maria Callas (dat kunnen maar weinig luidsprekers) goed uit de luidsprekers komt. De geluidsdruk is bij mij gemiddeld 38dB met uitschieters van 79dB heb een hekel als het harder gaat. De apparatuur die momenteel in jouw huiskamer staat is echt ver boven het gemiddelde wat bij de meeste in de huiskamer staat. Als ik jouw was ging ik kijken of de luidsprekers op de (klein beetje verplaatsen) juiste plaats staan. Anders zijn er volgens mij de volgende mogelijkheden over. Een gesloten luidspreker (kost een vermogen), de https://www.poulissen.nl/devialet/gold-phantom (heel ander systeem) maar echt, ik heb de ESL57 aangestuurd door de (Quad) 606, moet laag bij, en gebruik dezelfde (KRK 12S) actieve subwoofer die in menige studio staat ter controle van het laag. De sub wordt aangestuurd door de Yamaha WXC-50 kost peanuts klinkt prima, de instelling van de (geen) equalizer staat op direct, omdat elke wijziging de geluidskwaliteit eerder slechter dan beter maakt. En het is echt een goede basweergave, niet overdreven hard gezet, de instellingen achterzijde sub gewoon in het midden. Alles klinkt (mits een goede opname) perfect.
Met vriendelijke groet,
Ferdy

×