donderdag, april 18, 2024

Reageer op: De zoektocht naar nieuwe speakers.

#169701
jvd2000jvd2000
Deelnemer

Allereerst dank aan de forumgenoten die hun input hebben gedeeld. Excuses voor de verlaten reactie.

Ik ben absoluut niet ontevreden met mijn AVM- B&W CM10 combo. Echter de CM10’s zijn geselecteerd in combinatie met de vorige versterker, de Hegel 160. B&W en AVM wil ik geen mismatch noemen echter mijn vraag was vooral richting vragend. Bij meer courante merken (bedoel AVM is niet echt overal verkrijgbaar) ga je naar (meerdere) winkels en die hebben diverse mogelijkheden (combinaties) om te beluisteren. Mijn AVM verkoper heeft B&W, Sonus Faber en Martin Logan. Dus een luistersessie is zo geregeld. B&W heb ik beluisterd (702). Sonus was ik niet echt van onder de indruk. ML moet ik eens beluisteren (mede na reactie hierboven). Maar als ik bv Focal, Kef etc zou willen proberen dan gaat dat moeilijker worden. Ik zou gerichter willen zoeken naar eventuele goede match die ik kan meenemen in de zoektocht. En ja ik heb zelf ook actief op internet gezocht met behulp van terminologie als AVM is “bright” dus(?) je hebt een “warme” luidspreker nodig alleen vergroot dit meer mijn vraagteken dat dit duidelijkheid geeft.

×