Reageer op: Wat wilt u dat we als volgende vraag behandelen?

Home Forums Algemeen Hifi Wat wilt u dat we als volgende vraag behandelen? Reageer op: Wat wilt u dat we als volgende vraag behandelen?

ChristopheV
Bijdrager

Waarom geen gesloten luidsprekers meer? Kan je misschien de ‘mening’ van vertegenwoordigers van fabrikanten (hoofzakelijk bassreflex) pitchen tov de mening van zelfbouwers (gesloten) en dan vervolgens op alles facts-check doen bij expert in akoestiek met als referentie de modale woonkamer (die tegenwoordig harder is vanwege minimalistischere interieurs met minder dempende materialen zoals tapijtjes, kadertjs en andere knick-knacks – uitzondering niet inbegrepen)?

(ik verontschuldig mij op voorhand tov iedereen dat ik nu op dit thema blijf hangen – dit is omdat ik al maanden zoek en nergens de vraagstelling nog afdoende zie gevraagd worden – is het dan echt uit het oog en uit het hart ?)

De basisvraag komt op het volgende neer: “Heeft men het concept van de gesloten luidspreker (incl. akoestische suspensie) terecht verlaten ten voordele van betere ontwerpen en is er geen enkele markt meer voor dit ontwerptype ?”

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 21 uur geleden door  ChristopheV.