woensdag, april 24, 2024

Reageer op: Wat is de beste versterker die je hebt gehad?

#169657
jvd2000jvd2000
Deelnemer

Ik ben heel mijn leven al gek van hifi. Mijn eerste echte set was een 2e handse Marantz uit de jaren 80 met een bijpassende lp speler met veel hout om beide componenten.

Mijn eerst zelf bijeengespaarde set was een versterker van Sherwood met veel lampjes en lichtjes, ergens midden jaren 90. Was toen 260 gulden ofzo, betwijfel of die echt beter was dan de Marantz :).

Pas ergens in 2006 heb ik mijn eerste echte set gekocht, een Cambridge azur 640a met bijpassende tuner en CD speler. Deze klonk echt een stuk beter dan de Sherwood en zag er ook wat netter uit.

In 2014 zag de Hegel 160 het licht wat mij mijn eerste intro gaf in de wereld van streamen. Met je IPad YouTube streamen was misschien qua geluid niet eens het beste maar qua “nieuwe wereld” zeker wel. Beest van een machine met flink veel drive en ritme.

Nu in het bezit van een separate voor-eind versterker van AVM. Het is de 3.2 serie, welke eigenlijk de instapper is maar hij klinkt ongelofelijk zuiver en houd alles perfect onder controle.Misschien net iets minder ritmiek dan de Hegel en minder een prijspakker tov de Hegel gelet op het feit dat de arbeidskosten in Dld hoger zijn dan in CHI. Ik doe gemiddeld 10 jaar met een set en ik hoop nog lang met de Hegel en AVM te mogen doen.

×