vrijdag, april 19, 2024

Reageer op: Stream nu Tidal over Appletv

#169173
HaicoHaico
Deelnemer

Beste Ronald,
Je hebt in pricipe een best lange keten van devices waar hier en daar, naar ik denk, wel wat conversie plaatsvindt.
Maar laten we vooraan beginnen. Welke receiver heb je?
In je huidige setup decodeert de DAC in je receiver het signaal. Heb je een mega dure/goede receiver van +- 1000-2000 euro dan mag je verwachten dat er een leuke DAC in zit en net zo fijn kan klinken als een node. Maar dan heb je alsnog de conversie door het aantal devices waarbij ik verwacht dat airplay de beperkende factor is.

De node is een dedicated device pure en alleen gericht muziek 😉
Ik zou, op basis van reviews en niet op eigen ervaring, denken dat de node via RCA een prachtig signaal stuurt naar je receiver waar je gegarandeert blij van wordt. Je kan dan nog altijd swichten tussen de DAC van de node 2 en reveiver en bepalen wat je het meeste aanstaat.
Deze setup stelt je ook in staat high res te streamen af te spelen. Elk Apple device heeft een natuurlijke beperking tot max CD kwaliteit.

Een andere route welke ik gebruik is een Apple certified DAC. Zo heeft mijn Mdac Plus een dedicated “Apple” USB ingang. Ook weer max tot CD kwaliteit vanwege Apple maar oei oei wat klinkt het lekker….
Een Chord Mojo zou bv ook een uitstekende DAc hiervoor zijn welke je uiteindelijk ook nog zou kunnen inzetten als superieure USB dac die de Node 2 gegarandeerd wegspeelt. Uiteraard moet je dan weer Tidal afspelen via je pc en is een stukje intuiviteit weg…

Uiteindelijk komt het neer dat jij je goed voelt bij hoe het in jouw oren klinkt.

Maar goed, “the million dollar question” wat heb je voor een receiver?

M.v.gr,

Haico

×