donderdag, april 25, 2024

Reageer op: Voorstellen Sander

#169031
SanderSander
Deelnemer

Dankjewel.

Ben er blij mee. Ik heb een tijd zitten twijfelen of ik niet voor een luxer model moest gaan. Maar aangezien ik voornamelijk punk op LP heb, vond ik een speler van de dubbele prijs toch niet helemaal gelegitimeerd. :p

Het is om te beginnen een opvallend apparaat, zeker voor de leek. Ik heb een goede deal bij een oud-werkgever geregeld, dus qua prijs zat ik ook goed.
Verder zocht ik een platenspeler waarvan de interlink verwisselbaar is. Ook de losstaande motor en de mooie arm zijn pluspunten.

Onder andere doordat ik verhuisd ben heb ik helaas de laatste tijd geen gelegenheid gehad om er meer mee te spelen. Ik heb hiervoor meerdere direct- en goedkope belt-drive platenspelers gehad (waaronder een SL-1200 die ik destijds door geldgebrek helaas heb moeten verkopen – eeuwig zonde), maar deze klinkt out-of-the-box erg goed.

Zoals ik al zei draai ik eigenlijk uitsluitend punk (en wat metal, beetje ska, etc.). Zoals What Hi-Fi ‘t stelde:
“The deck’s agility and its ability to convey nuances are commendable too, and we like the RPM1’s clean, open presentation. On simpler music in particular, the clarity is terrific.”

Ik heb overigens voor beide spelers een kurken slipmat gekocht. Zo een: http://www.ebay.de/itm/Plattenteller-Auflage-Record-Mat-2-mm-Kork-Schwarz-Naturkautschuk/331096364786

Na een HTPC staan dus een upgrade van mijn DAC, vervolgens interlinks (kijken of bijvoorbeeld AudioQuest echt beter klinkt dan RU-Connected) en dan een vintage platenspeler op de verlanglijst. 🙂

×