vrijdag, april 19, 2024

Reageer op: Aanpassen luidsprekerfilter voor maximaal resultaat.

#169011
HaicoHaico
Deelnemer

Hoi Jaap,
Ik was even bezig met zaken zoals huis verkopen, verhuizen en een nieuw huis kopen wat nog flink opgeknapt moet worden. Alle hifi staat netjes in dozen maar verhuizen is nooit goed voor de inboedel en ook niet voor speakers….. Helaas heeft één van mijn speakers een kleine beschadiging opgelopen. Qua filtermateriaal ben ik terug gegaan naar het origineel. Klinkt toch meer zoals de fabrikant het bedoeld heeft. Desalniettemin geven de nieuwe A merk filter componenten wel meer verfijning aan de speaker. De andere speaker demping heeft als gevolg dat bij hoog volume de bas niet flubberig wordt maar wat strakker klinkt. Maar mijn uitstapje heeft me wel geleerd dat ik dit nooit meer met een speaker ga doen. Veel tijd, veel geld (pakweg voor 350 euro aan upgrades) en een verbetering die niet een verschil van hemel en aarde teweeg heeft gebracht…..

Wat wel erg ruig is, is dat Magna Hifi sedert een jaartje dealer is van mijn Chinese dac, audio GD. Aangezien de dac redelijk modulair is kan ik deze laten upgraden met een betere USB module…. Zou weer een verbetering moeten geven 🙂

Voorlopig ben ik erg benieuwd wat jullie allemaal voor moois meenemen naar de X-FI.

Mvgr, Haico

×