vrijdag, maart 29, 2024

Reageer op: Je beste tweak!

#169010
RokxRokx
Deelnemer

In het topic over de kabels werd gesproken over kurk.deze week was ik toevallig in de xenos. Kurken onderzetters gekocht. Deze heb ik geknipt in stukjes van 3×3 cm. Ik heb 2 op elkaar gelegd en deze onder de voetjes van mijn cd-speler geplaats.

Nu hangt het relatieve succes van een tweak natuurlijk af van de kwaliteit van de verschillende onderdelen in de gehele audio-keten. Recent heb ik mijn Gamma-verlengsnoer vervangen door een Monster-stekkerblok (via marktplaats). Dat gaf een groot verschil, meer rust en ruimte en het geluid. En de bas lijkt ook wat toegenomen. Nu vindt ik dat wel lastig te beluisteren . Ik heb B&W CM1’s op stands. Ze klinken fijn, maar ik mis wel de “ballen”, vooral bij stevigere muziek.

Anyway,terug naar de kurk en de keten. Mijn audio apparatuur staat in een goedkope ikea.jullie meubel met een Tv er bovenop. Een meubel die veel trillingen doorgeeft. Duidelijk te voelen als bij het afspelen van muziek de hand op het meubel en de cd-speler wordt gelegd. En verdomd…na het plaatsen van het kurk was het trillen veel verminderd. En het geluid? Alsof er meer stilte in de muziek zit, meer diepte.

Mijn volgende tweak? Een nieuw audio/tv meubel, misschien zelfbouw. Iemand ideeën of tips?