Reageer op: Hoofdtelefoonversterkers met accu

Home Forums Puur Mobiele Hifi Hoofdtelefoonversterkers met accu Reageer op: Hoofdtelefoonversterkers met accu

Emiel
Bijdrager

Op mijn verjaardag in maart kreeg ik een nieuwe telefoon; een Archos 40C Titanium.
Het leek me wel wat om via de USB poort muziek te gaan luisteren met behulp van een hoofdtelefoonversterker/DAC met accu. Omdat ik i.c.m mijn laptop zeer goede ervaringen heb met de Fiio E10 (hoofdtelefoonversterker/DAC ZONDER accu), viel de keuze op de Fiio E17 Alpen. Deze heeft een accu, analoge ingang, USB ingang en SPDIF ingang (coax of optisch). De reviews links en rechts zijn prima en ik kon een demo exemplaar kopen voor ?100. Op de laptop doet ie het fantastisch i.c.m mijn Tivoli Audio hoofdtelefoon (zie mijn bevindingen over deze hoofdtelefoon op uniqueradio.nl).
Helaas kan mijn telefoon geen USB audio leveren wat mijn zeer handige zoon ook probeerde. Analoog klinkt ‘t redelijk met de telefoon maar lang niet zo goed als via de USB op mijn laptop. Ook op een oude discman is het geluid heel redelijk en dankzij de versterking kun je heel hard spelen.
Mijn vraag: Ik heb niets met smartphones: Ik wil bellen, SMSen en USB audio.
Er moet een redelijk grote SD kaart in kunnen voor mijn FLAC bestanden.
Welke telefoons komen in aanmerking? Let wel, ik wil dus geen godsvermogen uitgeven aan een Samsung S6 of een Apple.
Wie kan er een goede tip geven?
Wellicht kan er van de tips een lijst met telefoons gemaakt worden die een plekje kan krijgen op de site. Het is immers streamen wat je doet, toch?
Emiel