Reageer op: Hoofdtelefoonversterkers met accu

Home Forums Puur Mobiele Hifi Hoofdtelefoonversterkers met accu Reageer op: Hoofdtelefoonversterkers met accu

WilcoVx
Bijdrager

Een interessante sterk ontwikkelende nieuwe groep produkten.
Vooral uitgevonden om dus de digitale output via USB van de iPhones en daarbij andere smartphones / tablets te benutten.

Zelf heb ik de iFi nano idsd. Deze gebruik ik desktop & in de hifi-set omdat ik het een technisch interessant anders dan anders apparaatje vind van een leuk nieuw merk.
Enkele modellen werken dus ook volledig op een batterij die gevoed wordt door de USB.

De iFi’s zijn mobiel te gebruiken maar niet echt handzaam i.c.m. een smartphone.
Nou zijn daar bijvoorbeeld ook de nieuwe Onkyo en Teac modellen: DAC-HA200, HA-P50 en kosten zo’n ?300.
Deze zijn perfect voor mobiel gebruik en hebben ook prima techniek van binnen, zoals Ti-BB5102 en Muse op-amps.

Nou las ik laatst een praktijk-test van hifi.nl en daarin vroegen ze (jongere) treinreizigers met hoofdtelefoon op om hun apparaat (meestal smartphone) eens met de Onkyo te beluisteren i.p.v. direct ingeplugde hoofdtelefoon.
Dat was heel goed geluid volgens die treinreizigers, maarrr…
de kostprijs van 300 deed hun afschrikken en wisten niet of ze dat nu echt er voor over hadden.
:-(
Tja, dat is dus het grote probleem met dit soort gadgets.
Het doet allemaal best mooie dingen (als ze dat al doorhebben), maar men heeft er blijkbaar maar weinig voor over.
In iedergeval hoef je ‘m ook niet alleen maar mobiel te gebruiken, uiteraard kan je ze ook gebruiken thuis aan je laptop / tablet of zelfs je TV via optical.
Er valt nog héél veel te doen qua promotie en bijscholen van de gadget&muziek-liefhebbende consument.
Vraag is wellicht ook of die hier langskomen.