donderdag, april 25, 2024

Reageer op: Upgrade van de HTPC

#168877
mtimmermansmtimmermans
Deelnemer

Is inderdaad een Samsung 850EVO (geen pro!). Goed om te weten dat de OCZ schijven van mindere kwaliteit zijn, voor het geval de reserve pc problemen geeft.

Ik ben vandaag wat aan het experimenteren geweest met betrekking tot de audio uitgangen in Kodi. Het is me nu gelukt om voor de verschillende bronnen (dus muziek of video) automatisch een ander audio apparaat te koppelen. Dit betekent dat als ik een usb DAC aan ga sluiten, dit automatisch geregeld wordt door Kodi.

Voor de geïnteresseerden: ik gebruik hiervoor de script audioswitch binnen Kodi; dat is eenmalig configureren en de rest gaat automatisch.

Door het aanpassen van mijn ingangsbron in de versterker hoef ik ook niet van ingangsbron te wijzigen. Komt er audio via de hdmi ingang, dan zal de versterker deze kiezen (vnl. van belang voor HD Audio bij films/series) en komt er audio via (bijvoorbeeld) de optische ingang, wordt hiervan het geluid weergegeven.

Nu is er praktisch in ieder geval geen bezwaar meer voor de usb DAC, alleen nog een economisch bezwaar 😉

×