zaterdag, april 20, 2024

Reageer op: Upgrade van de HTPC

#168875
mtimmermansmtimmermans
Deelnemer

Hoi Jaap, AudioGD,

De tips voor de bluray zal ik zeker eens proberen in de toekomst, maar aangezien ik weinig blurays afspeel is dat niet prioriteit nummer 1. Ik ben al erg blij dat voor de rest de htpc super stil is geworden.

Overigens door de nieuwe componenten en het OS (ik gebruik nu windows 8) start de htpc ook super snel op. Ook niet onbelangrijk.

De ssd-schijf is van het merk OCZ (60G) met sata II aansluiting en ik vermoed dat dit in combinatie met de sata III poorten op het moederbord de problemen hebben veroorzaakt. Van wat ik echter begrepen heb op internet zou het backwards compatible zijn. De ssd-schijf werkt overigens wel in de andere pc die ik had samengesteld uit de overgebleven onderdelen, dus met de schijf zelf was niets aan de hand. Nu zit er in ieder geval een samsung SSD in van 120G, hetgeen eigenlijk veel te veel is, maar 60G ssd’s hadden ze op het moment niet en ik wilde uiteraard wel verder (en de prijs was niet eens veel duurder).

Voor wat betreft de DAC denk ik wel dat ik op termijn die route ga bewandelen, maar nu eerst maar de spaarrekening weer wat aanvullen 😉
Te zijner tijd zal ik wellicht wel weer een draadje hierover starten, want advies van anderen is altijd welkom.

Groeten, Michel

×