vrijdag, april 26, 2024

Reageer op: Andere speakers ,Teufels?

#171480
Rini TimmerRini Timmer
Deelnemer

Ondertussen een paar maanden verder, en dan kan er een hoop veranderen hier in huis.  Gezien het Dolby Atmos stukje nogal tegen viel.  Heb ik besloten om het over een andere boeg te gooien.

Om een lang verhaal korter te maken.  Dolby Atmos en de center speaker en de achter speakers zijn allemaal weer weg.  De Marantz NR1711 staat op zolder in z’n doos.  Wellicht de verkoop in, al heb ik gemerkt dat het direct heel veel waarde kwijt is op marktplaats.

Waarom?   Voor ik de Marantz NR1711 ging aanschaffen heb ik nog op het punt gestaan om een Sonos Amp aan te schaffen met daarbij de Ikea panelen als achter speaker.  Leuke schilderijen in huis met functie.  Eigenlijk was dat allemaal al besteld.  Echter was ik zo overtuigd van het Dolby Atmos stukje, en dat kan de Sonos amp niet, en wel de Marantz.  Dus het is uiteindelijk de Marantz geworden.  Als het Dolby Atmos nog wat had toegevoegd voor ons, dan hadden we al die rambam aan kabels, speakers geaccepteerd.  Echter het voegd voor ons totaal niks toe dat Atmos.  Dus we zijn terug naar de Sonos Setup gegaan.

Sonos Amp met de Teufels als front speakers en de Ikea panelen als achter speakers.  Tenminste, bijna. 1 Ikea paneel moet nog komen. Daarna zijn we compleet.   Wat wel grappig is dat de dochters nu beneden komen om een plaatje aan te zetten en dat luisteren op hun eigen kamer.

Ondertussen al 2 covers besteld voor de paneeltjes.

 

Goed te spreken over de Sonos Amp.  Doet alles zonder gedoe met instellingen. En belangrijker nog de huisgenoten kunnen het spul zonder issues bedienen.  Met de Marantz was het nog wel eens zoeken.

Maar goed we zijn er nog niet natuurlijk. Ik maak nu gebruik van de ingebouwde phono amp van de AT 120x.  En dat is voor de time being prima.  Echter wil ik er nog wel een andere cartridge in hebben.

Dus er is weer een nieuw verlanglijstje.

+ Meubel voor platenspeler en platen.

+ upgrade van de Cartridge. De AT VM540 ML heb ik op het oog.

 

En zo hobbyen we maar door.  Ondertussen 2 Marantz op de zolder staan. De Pm6007 & NR1711.
We zijn een verzamelaar geworden.

 

 

×