Bekabeling

21 onderwerpen aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 22)
    • Onderwerp
    • Stemmen
    • Antwoorden
    • Laatste bericht
    • Up
      0
      Down
      ::
      Supra lorad legt beperking speakers bloot…goede (nieuwe) match voor CXA61?! Ik heb mezelf onlangs voor mijn verjaardag een nieuwe power supply cadeau gedaan. Dit werd de Supra lorad 2.5 mk2. De kabel had alleen wel heel veel effect. Er werd meer dan een spreekwoordelijk gordijn opengetrokken mbt de weergave. Met als gevolg dat er nu veel meer hoog (+ midden) maar soms ook met een schel randje. Sowieso komt er veel meer detail door en is de laagweergave gortdroog geworden. Kortom, een tweak met erg veel effect. Nou lijkt me dit het ideale moment om de weergevers te vervangen door een paar goede monitors. Dit omdat ik al langer het gevoel heb dat de opticons niet echt super matchen met de rest van de set. Budget ligt rond € 1000,-. Ik denk zelf aan de volgende kandidaten: Opticon 2 mk2, B&W 706 S2....Ik zoek dus (monitor)speakers die de scherpte uit mijn set halen (mbt midden en hoog). Op basis van mijn versterker (CA CXA61) wat zou een goede match zijn?

      Gestart door: GuusGuus

    • 3
    • 8
    • 3 maanden geleden

      GuusGuus

    • Up
      0
      Down
      ::
      Aansluiten streamer en meerwaarde aansluiten switch Beste, Streaming audio is voor mij vrij nieuw. Ik stream nu naar alle tevredenheid met een bluesound node (130). Door de aanschaf van een nieuwe router (kpn box 12) ben ik me eens gaan verdiepen in de aansluitmogelijkheden. Ik las ergens dat het vloeken in de kerk is als je een streamer rechtstreeks aansluit op de router...Ik heb alleen nergens hiervoor een onderbouwing gevonden. Daarnaast heb ik een goedkope switch aangeschaft. Hierdoor ben ik flexibeler qua aantal connecties en kan ik korte goede UTP kabels gebruiken voor tv en streamer. De switch is managed ipv unmanaged. Ik las ergens dat Jaap adviseerde de poort snelheid waarop de streamer is aangesloten te verlagen naar 100Mbit ipv standaard 1000 Mbit. Waarom is dit? Kortom, ik zou graag meer achtergrond lezen over deze materie. Welke poort instellingen dragen nog meer aan de geluidskwailteit naast het verlagen van de snelheid? Alvast bedankt voor het meedenken!

      Gestart door: GuusGuus

    • 4
    • 17
    • 3 dagen, 6 uren geleden

      EgbertEgbert

    • Up
      0
      Down
      ::
      Driade Flow 405 vraagje Hallo, De Driade Flow 405 krijgt veel liefde van Alpha Audio en na wat inlezen staan deze ook vrij hoog op mijn lijstje. Spijtig genoeg zijn er maar weinig specs over gekend, de enige die gedeeld wordt is impedance... Zaken zoals capacitance, resistance en inductance gaat niemand waarschijnlijk weten maar weet iemand misschien de diameter van de kabel, uitgedrukt in AWG of mm²? Moest iemand enige ervaringen/vergelijkingen kunnen delen is dat ook enorm gewaardeerd. Ik begrijp dat de kabel een mooie brede en diepe stage neerzet maar ik ben een beetje bezorgd dat 'neutraal' misschien iets te neutraal voor mij is. Ik zou het spijtig vinden als de kabel nogal dunnetjes is qua tonaliteit en overbrengen van emotie.

      Gestart door: esmseGeert M.

    • 10
    • 44
    • 2 weken, 2 dagen geleden

      esmseGeert M.

    • Up
      0
      Down
      ::
      Welke luidspreker kabel is geschikt? Ik heb de Buchardt S400 MK2 op mijn verlanglijstje staan en ben op zoek naar geschikte luidsprekerkabels bij deze speaker. Hoe dit aan te pakken? Er zijn zoveel soorten en maten speakerkabels. Ik heb een NAD 356BEE en houd van een neutrale klankkleur. Nu liggen er audioquest type 6 (20 jaar oud) aan mijn cobalt 806S.

      Gestart door: siwi009siwi009

    • 3
    • 3
    • 4 maanden, 2 weken geleden

      flymo2flymo2

    • Up
      0
      Down
      ::
      Weergave verschillen tussen verschillende merken zilveren spades – hoe kan dit? Beste mede forummers, hopelijk kan iemand van jullie het volgende verklaren. Ik speel al lang met Norstone BLS 500 zilveren bananen (42 Euro per set van 4) aan mijn Supra PLY 3.4S luidsprekerkabels. Zijn hoge kwaliteit bananen en klemmen met het safe-lock systeem zeer goed vast. Altijd (en nog steeds) erg tevreden mee geweest. Voor de grap wisselde ik deze ruim een week geleden eens voor een set zilveren WBT spades (van ca. 249 Euro per set van 4 !). Met de WBT's kreeg de weergave nóg wat meer energie in de zin van punch, kracht, dynamiek, snelheid & (sub)laag en een iets scherpere focus. Dat alles helaas heel erg upfront (in your face), waarbij de diepteplaatsing van instrumenten en stemmen (voor / achter de speakers) wonderbaarlijk genoeg zo goed als verdween. En dat laatste is raar, toch? Alles speelt met de zilveren WBT's dus a) met méér energie, b) héél upfront en c) nagenoeg zonder diepteplaatsing. Dat de Norstone bananen zijn en de WBT's spades, kan m.i dit effect niet verklaren; ze klemmen beiden erg goed. En zijn beiden voorzien van een zilveren coating. Kan iemand het verschil (en vooral het gebrek aan diepte afbeelding bij de WBT's) verklaren? Een andere kwaliteit zilver misschien? Dan lijkt me de Norstone het betere zilver te bevatten want voor een goede dieptewerking heb je met name erg veel detaillering in het mid en hoog nodig toch? Het is gek dat de veel duurdere WBT's het op het vlak van "energie" beter doen maar enorme steken laten vallen in de diepteafbeelding. Ze hebben ruim een week ingespeeld, lijkt me toch ook niet echt te kort en ik kan me niet voorstellen dat de diepteafbeelding opeens helemaal terugkomt na weken of maanden inspelen. Iemand goede ervaringen met ZILVEREN spades die zowel neutraal zijn, een goede dynamiek hebben, maar vooral de 3D ruimte afbeelding niet verstoren? THX! Joost

      Gestart door: Joost_AJoost_A

    • 9
    • 30
    • 6 maanden geleden

      Jaap VeenstraJaap Veenstra

    • Up
      0
      Down
      ::
      Balanced kabel op unbalanced versterker Hallo, Ik ben een nieuw forum lid en heb een vraag: Ik heb een HIFIMan Arya hoofdtelefoon en een Burson Conductor 3X Performance hoofdtelefoon versterker. De HIFIMan Arya heeft standaard een korte kabel met een 6.5mm TRS connector. Ik wil de kabel vervangen door een langer exemplaar. De versterker heeft dus een XLR uitgang, maar de versterker is volgens mij niet volledig gebalanceerd opgebouwd (de 3X Reference is dat wel). Heeft het zin om een balanced kabel aan te schaffen met een XLR connector? Ik snap niet goed waarom de versterker een XLR connector heeft, terwijl deze niet volledig gebalanceerd is opgebouwd. Maakt het in dit geval verschil of je een balanced of een single-ended kabel gebruikt? Heeft een balanced kabel voordeel, terwijl de versterker niet echt balanced is? Groeten.

      Gestart door: whatu1tme2bwhatu1tme2b

    • 4
    • 12
    • 7 maanden geleden

      Ferdy BossyFerdy Bossy

    • Up
      0
      Down
      ::
      MIT MI-330 plus interlink Bij overname van mijn huidige set, Cyrus uit 1997, waren diverse interlinks, waaronder een Siltech SQ 110 Classic MkII ( 35 cm ) en MIT MI-330 Plus ( 80 cm ). De Siltech heb ik aangesloten tussen een nieuwe CDi cdspeler en versterker 3i, beiden met PSX-R. De MIT interlink is geplaatst tussen Cyrus 3i en Cyrus Power, ook met PSX-R. Nu hoor ik over de MIT MI-330 Plus verschillende meningen. Zijn deze gedateerd? Inmiddels dus wel 24 jaar oud. Heb goede ervaringern met de onlangs aangeschafte interlinks Grimm TPR die lekker binnen mij budget vielen. Deze Grimm interlinks verbinden de phono voorversterker Musical Fidelity V90 LPS met mijn Thorens TD 166 MkII. Graag julluie mening over de MIT interlinbks?

      Gestart door: Novice54Novice54

    • 1
    • 0
    • 7 maanden, 2 weken geleden

      Novice54Novice54

    • Up
      0
      Down
      ::
      Welke speaker kabel Ik heb inmiddels een aardige uitbreiding op mijn systeem gedaan. Van een DC Blocker tot afgeschermde stroomkabels. Ook ben ik sinds kort de bezitter van een Audioquest powerquest 3. Naar mijn mening is het geluid er behoorlijk op vooruit gegaan in de vorm van detaillering en openheid. Ik ben nu aangekomen bij het laatste punt en dan stop ik ermee (hoop ik), speakerkabel. Ik weet, normaal word hiermee begonnen maar soms loopt het anders. Mijn huidige kabels zijn ongeveer 25 jaar oud en heb dit destijds gekocht bij een audiodealer als standaard kabel. Ik hoop met de andere kabel meer breedte en diepte te creeeren. Mijn budget wat ik wil uitgeven is maximaal €250. Natuurlijk heb ik internet al afgestruind en onderstaande hebben mijn aandacht getrokken. - Purecable SP#79SV. Dit vooral door de test. - Supra Ply 3/4s. Die met de afgeschermde mantel. Ik woon in een oud huis met een niet al te best stroomnetwerk. De afgeschermde stroomkabels hebben op een of andere manier een grote verbetering gebracht dus wellicht ook hier……. Ik hoor graag wat jullie mening is. Natuurlijk ben ik op de hoogte van kabels welke met elvenstof zijn gesmeed bij volle maan maar hoop wel dat het wat kan toevoegen. Het word trouwens aangesloten op een Marantz SR6010 met Elipson Planet L op stands. Ik hoop dat ik gebruik kan maken van jullie kennis.

      Gestart door: Me-LikeJasper Roelofs

    • 5
    • 9
    • 11 maanden, 1 week geleden

      Me-LikeJasper Roelofs

    • Up
      0
      Down
      ::
      Upgrade naar betere powercords – wat moet het uitgangspunt zijn? Al een tijd denk ik erover om mijn powercords te upgraden. Ik maak nu gebruik van diverse kabels op mijn componenten, gekozen puur op basis van ervaring met de klank, dynamiek, ruimteafbeelding, snelheid enz. En ook op basis van prijs, want ik ben van mening dat goede powercords niet duur hoeven te zijn. Voor mijn Auralic Merak monoblokken de Lapp Ölflex 191CY, voor mijn Auralic Taurus preamp een Belden 19364 en mijn Topping D90 DAC een Supra Lorad SPC. Van de week eens een keer gekeken wat het wisselen van een powercord nou doet op alléén de Topping D90, als preamp direct naar mijn monoblokken. Met de Supra op de DAC komt het geluid als een enorm 3D beeld de kamer in, maar is een fractie minder minder breed en heeft duidelijk minder focussering. Je hoort als het ware wat "glare" rondom stemmen en instrumenten. Plaatsing is overigens wel gewoon goed. De Belden daarentegen is veel meer gefocussed, speelt breder, heeft een wat strakker laag en speelt ook minder naar voren en met wat meer diepte. Waar ik nu mee zit is welke van de twee kabels nou in theorie het beste weergeeft wat de Topping D90? Is dat de Supra Lorad met zijn veel betere shielding en verzilverde koperen strands of de Belden? Het verschil tussen beiden is namelijk aanzienlijk op de DAC. De Auralic Taurus Pre heeft natuurlijk een veel beter voedingscircuit dus mijn theorie is dat deze geen extreem afgeschermde kabel nodig heeft zoals de Supra. Denken jullie dat de Supra hem het beste tot zijn recht laat komen of de Belden? Thx!

      Gestart door: Joost_AJoost_A

    • 3
    • 5
    • 1 jaar, 2 maanden geleden

      WijnandWijnand

    • Up
      0
      Down
      ::
      Lengte netsnoeren Iedereen heeft netsnoeren aan zijn audioset. Er is veel te lezen over de kwaliteit, zin en onzin van dure kabels en het effect op het geluid. Koop je kant en klare kabels dan heeft de leverancier vaak een standaard lengte in zijn assortiment t.w. 1,8 of 2 meter. Maak je de kabels zelf (ik dus) dan heb je te maken met het optimaliseren van de lengte. De meterprijs van een goede kabel is pittig en waarom bossen kabel achter het rek (meubel) als dit niet nodig is. Hier ontstaat de vraag; is er een minimale lengte van een netkabel, Ben zelf electronicus dus snap iets van impedantie, RC netwerken e.d. en staande golven bij hoge frequenties die als netvervuiling aanwezig kunnen zijn. Allemaal diep in de techniek en allemaal waar maar of dit toepasbaar is op de geluidskwaliteit als effect vraag ik mij af. Vraag; ik heb nog nergens een goede publicatie kunnen vinden over dit onderwerp. Weet iemand iets. ? Groeten, WvW

      Gestart door: woodyWim Van Winsen

    • 4
    • 5
    • 2 jaren, 10 maanden geleden

      Anoniem

    • Up
      0
      Down
      ::
      Enorme verandering plaatsing soundstage door andere interlink en LS kabels?? Beste mede forummers, Ik heb een zéér transparante set (Auralic Vega + Merak monoblokken + Dynaudio C1 mkII) en hou van een open, natuurlijke, neutrale klank, veel detaillering en dynamiek, goede focus, snelheid, gelaagdheid en vooral een brede en diepe soundstage die niet teveel "in your face" moet zijn. M.a.w. net iets vóór de speakers waarbij de achtergrond ook echt een meter of 2 achter de speakers wordt gepositioneerd. Dat geeft rust en voor mij de meest natuurlijke plaatsing van instrumenten en stemmen. Alsof je live vóór het podium zit. Zonder hier een uitgebreide discussie op gang te willen brengen over stroomkabels, bronnen en andere zaken (dat is al geoptimaliseerd) wil ik me in dit topic beperken tot de invloed van luidsprekerkabels en de gebalanceerde interlink tussen preamp en mono's op de plaatsing van de soundstage en dan met name in de diepte. Ervaringen met luidsprekerkabels Mede op basis van de prachtige reviews van Alpha Audio heb ik in het verleden gekozen voor de Supra PLY 3.4S met custom zilveren connectoren van WBT en AQ. Met name de ruimtelijke afbeelding in de breedte en diepte van deze kabels is echt ongeëvenaard. Naderhand vele (en véél duurdere kabels) getest o.a. Tellurium Q Black II, Audioquest Rocket 88, Simply Audio Cadenza, MIT Shotgun en Transparant Audio Super. Op kleine individuele verbeteringen in bijv. stilte, gelaagdheid, klank, dynamiek of snelheid na, kom ik iedere keer op hetzelfde resultaat. Geen enkele van deze LS kabels kan tippen aan de enorme diepteweergave van de Supra. Wat ik bij de andere kabels merkte, is dat het geluidsbeeld vaak veel minder diep was (gepercipieerd verschil in afstand tussen voor- en achtergrond) en ook méér naar voren wordt geplaatst. Zodanig dat de achtergrond vaak minimaal achter de speakers zit en het gehele beeld dus erg naar voren / op je af komt. Ervaringen met (XLR) interlinks tussen Vega preamp en Merak mono's Eigenlijk hier hetzelfde verhaal. Mijn huidige XLR interlink is de Grimm TPR. Naast vele andere fantastische eigenschappen, blinkt deze interlink net als de Supra PLY 3.4S uit in het weergeven van diepte. De Grimm laat diepte enorm realistisch horen door details in de achtergrond duidelijk een meter of 2 achter je speakers te plaatsen. Dit kan je mooi testen met Time van Pink Floyd, waarbij de bongo's links en rechts steeds verder naar achteren in de opnameruimte te horen zijn. Andere XLR's die ik getest zoals Siltech SQ80 en SQ88, Tubulus Argentum, AQ Amazon en Columbia, MIT Shotgun geven een veel minder diep beeld en trekken het gehele beeld veel meer naar voren toe. Dus wederom onrustig. Wat zijn jullie ervaringen? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee. Mijns inziens hoort een geluidsbeeld niet teveel "in your face" te zijn, maar op gepaste afstand net iets voor de speakers, waarbij de achtergrond een meter of 2 hoorbaar (=percipieerbaar) achter de speakers wordt geplaatst. Het valt mij op dat vrijwel alle luidspreker- en XLR kabels die ik getest heb in de range tussen een paar honderd en zeg 1.500 Euro hetzelfde dieptebeeld geven. Vaak niet erg diep en veel teveel upfront / in your face. Heb ik zélf nou een verkeerd idee van op welke plek je het totale geluidsbeeld zou moeten percipiëren t.o.v. je luisterpositie (ver vóór de speakers, iets voor de speakers of er tussenin) en hoe groot de percipieerbare diepte vervolgens zou moeten zijn tussen voor- en achtergrond of zijn jullie het mij mij eens? Dat laatste zou betekenen dat de Supra en Grimm kabels die ik nu gebruik toch wel vrij uniek zijn in hun diepteweergave.....en dat voor een superprijs! NB. net een bijna 20 jaar oude top XLR er tussen gehangen van Nordost (Quattro Fil)......wow!!....wat klinkt die mooi zeg!! Echt ouderwetse hoge kwaliteit koper en zilver en dat hoor je!! Deze Nordost doet alles goed, maar helaas.....plaatst het beeld wel héél erg naar voren ;-( :-(. Ik ben benieuwd!! Gr., Joost

      Gestart door: Joost_AJoost_A

    • 3
    • 2
    • 3 jaren, 4 maanden geleden

      AndyAndy

    • Up
      0
      Down
      ::
      Klinkt AudioQuest Rocket 33 beter dan de AudioQuest Slip 14/4? Ik heb momenteel een AudioQuest 14/4 luidsprekerkabel. De recenties zijn daar tenslotte overal zeer positief van. Ik heb ze afgemonteerd met goedkope banaanstekkers, en overweeg deze te vervangen door AudioQuest 100s stekkers. Ik zou dan zelfs twee kabels per luidspreker kunnen maken, want heb alle kabelafwerking materialen ervoor al (cable pants e.d.) Bij elkaar dan iets van 200 Euro aan materiaal nodig. Nou mijn vraag: Zou dit kwalitatief een betere oplossing zijn dan een enkele bi-wire Rocket 33 kabel. Die in reviews vaak niet de 5 sterren krijgt? Of klinkt die wel degelijk beter en is de beoordeling ervan afgezet tegen de hogere prijs van deze kabel?

      Gestart door: Anoniem

    • 5
    • 11
    • 3 jaren, 7 maanden geleden

      Anoniem

    • Up
      0
      Down
      ::
      Nut van duurdere coaxiale kabel tussen voor en eindversterker. Ik heb een Lyngdorf tdai-2170 voorversterker en een Lyngdorf sda-2400 eindversterker, deze is als Bi-Amp aangesloten. En gaat met Audioquest Rocket44 naar de luidsprekers. De voor en eindversterker zijn verbonden met een coaxiale kabel van Argon (kreeg ik erbij..) De overige verbindingen van de Bluesound en blu-ray speler zijn met Audioquest Cinnamon. Ik zou graag de kabel (heet dit een interlink?) tussen de voor en eind versterker vervangen voor een Cinnamon, maar heeft dit ook zin? Zal dit enig effect hebben? of zal het niets uitmaken? de eindversterker stuurt alleen de lage tonen aan.

      Gestart door: R.N.R.N.

    • 1
    • 0
    • 4 jaren, 3 maanden geleden

      R.N.R.N.

21 onderwerpen aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 22)
  • Je moet zijn ingelogd om nieuwe onderwerpen te maken.